PARTNER PORTALU

Ekspertka: Roślinne zamienniki muszą odtwarzać cechy mięsa

Autor: PB 22 lipca 2021 10:48

Nawet najbardziej kreatywny marketing i atrakcyjne opakowania nie utrzymają sprzedaży 
roślinnych zamienników mięsa na wysokim poziomie, jeśli nie będą się one broniły smakiem i nie będą odtwarzać niektórych cech sensorycznych tradycyjnych produktów mięsnych – mówi Dominika Kowalewska, kierownik ds. Badań i Rozwoju Produktów w OneDayMore.

Dane pokazują jasno, że liczba osób ograniczających spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego rośnie, w różnych grupach społecznych i z różnych powodów. Wyzwaniem przed producentami żywności jest tworzenie roślinnych alternatyw, o cechach sensorycznych podobnych do produktów mięsnych, które są niezbędne, by przyciągnąć osoby spoza grupy wegan i wegetarian. Ale czy da się stworzyć krwistego, roślinnego burgera?

Jak podaje raport PMR Roślinna ekspozycja (2021), produkty takie jak tofu, roślinne burgery, roślinne kiełbaski czy roślinne parówki to kategorie zdecydowanie częściej wybierane przez osoby na diecie bezmięsnej niż tradycyjnej. Mimo to, w opracowywaniu receptur mięsnych substytutów nie powinno się pomijać osób okazjonalnie ograniczających mięso (fleksitarian), gdyż stanowią oni najbardziej dynamicznie rosnącą grupę osób potencjalnie zainteresowanych produktem.

Jak ocenia Dominika Kowalewska, konsumenci decydujący się na ograniczenie spożycia mięsa, na rzecz ich roślinnych analogów, szukają produktów, których cechy użytkowe zbliżone są do produktów mięsnych. Burger roślinny powinien wizualnie i smakowo przypominać swój tradycyjny odpowiednik. Jak wskazują wyniki sondażu przeprowadzonego przez Panel Ariadna (2019), ponad 50% osób wskazuje, że smak podobny do mięsnego lub lepszy przekonałby ich do jedzenia roślinnych alternatyw mięsa.

Nie bez znaczenie jest też ich wartość odżywcza. Z tego powodu producenci żywności wykorzystują zróżnicowane surowce roślinne i różnorodne przyprawy, w celu upodobnienia roślinnych alternatyw do produktów mięsnych na wielu poziomach.

Zgodnie z wynikami sondażu przeprowadzonego przez Panel Ariadna, dla 43,1% Polaków, ważnym aspektem roślinnych alternatyw mięsa, poza cechami sensorycznymi, jest też cena. Powinna być ona konkurencyjna do tradycyjnych, mięsnych odpowiedników. Z uwagi na dynamicznie rosnący rynek tego segmentu żywności, można spodziewać się coraz korzystniejszych ofert.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9143
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,74

  • Śr

    3,84

  • Min

    3,07

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.