Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspertka: W kategorii mięs Netto ma węższą i mniej zróżnicowaną półkę niż Biedronka czy Lidl

- Sieci Netto trudno będzie już teraz w kategorii wędlin konkurować bezpośrednio z Biedronką czy Lidlem. To zupełnie inny poziom, zarówno jeśli chodzi o liczbę sklepów, jak i postrzeganie sieci czy przyzwyczajenia konsumentów. Tego od razu się nie przeskoczy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dorota Kałowska, Partner & Strategy consultant Cobalt Spark i ekspert Polskiej Izby Handlu.
Reklama

Dorota Kałowska wskazuje, że w kategorii mięs i wędlin Netto ma zdecydowanie węższą i mniej zróżnicowaną półkę niż Biedronka czy Lidl.

- W Biedronce i Lidlu znajdziemy też zdecydowanie większą przewagę marek własnych nad producenckimi. Co prawda Netto od dłuższego czasu zapowiada duże inwestycje w jakość, innowacyjność i budowanie doświadczeń zakupowych konsumentów, co powinno przełożyć się także na ofertę w dziale mięsnym, na razie jednak w tej kategorii tego nie widać - ocenia.

Ekspertka ocenia, że Netto, przejmując placówki Tesco Polska, będzie konsekwentnie realizować swoją dotychczasową strategię.

- Nie wydaje mi się żeby przejęli dotychczasową strategię Tesco. Netto będzie robić swoje własne porządki w nurcie dbania o jakość i doświadczenia zakupowe. Natomiast trudno będzie im już teraz w kategorii wędlin konkurować bezpośrednio z Biedronką czy Lidlem. To zupełnie inny poziom, zarówno jeśli chodzi o liczbę sklepów, jak i postrzeganie sieci czy przyzwyczajenia konsumentów. Tego od razu się nie przeskoczy. Uważam, że właściwą strategią dla Netto jest pójście własną drogą, bo jest ona w pewnym sensie unikalna i potencjalnie może zapewnić sieci stabilną pozycję w Polsce. Szczególnie, że planowane są naprawdę duże inwestycje, zarówno w obecne, jak i przejęte po Tesco placówki - mówi.

Według Doroty Kałowskiej balans między markami własnymi a producenckimi w Netto, inaczej niż
w Biedronce czy Lidlu, jest przesunięty w kierunku marek producenckich.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum