Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Eksport marek własnych Lidla produkowanych przez polskich dostawców w 2014 r. wyniósł 2,3 mld zł

Lidl Polska wystosował oświadczenie, w którym tłumaczy się z zarzutów, jakie padły pod adresem tej sieci w liście otwartym krakowkiej spółki pod nazwą "Klub Jagielloński"  do Doroty Wellman, która będzie swoją twarzą firmowała sieć w nowych reklamach Lidla.
Reklama

Lidl w liście wskazuje, że na naszym rynku współpracuje z dużymi polskimi dostawcami, jak: Grupa Maspex Wadowice, Grupa Animex, SM Mlekovita, Tarczyński S.A., jak i z lokalnymi firmami np. SM Jana, SM Koło, SM Głubczyce, SM KaMOS. Firma zapewnia, że notuje ok. 70% swojego obrotu na towarach od polskich dostawców.

Sieć deklaruje także, że organizuje polskie tygodnie w sklepach Lidl w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie występują duże skupiska Polonii. Sieć wyeksportowała głównie na te rynku w 2014 roku produkty pod markami własnymi Lidl, produkowanymi przez polskich producentów o wartości 2,3 mld zł, tj. o 800 mln zł więcej niż w 2013 r.

Jak wynika z badań ABR SESTA na półkach Lidl w maju 2015 dostępnych było 1922 produktów spożywczych, nie licząc pieczywa, wędlin oraz owoców i warzyw. Z tej puli 19 proc. produktów, czyli 357 artykułów było opatrzonych kodem rozpoczynającym się na 590, oznaczającym, że zostały wyprodukowane lub zapakowane w Polsce.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (5)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum