Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Emperia miała 703 mln zł zysku netto w 2011 r.

Grupa Kapitałowa Emperia osiągnęła w 2011 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 6,3 mld zł, wyższe o 6,8% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk EBITDA osiągnął w tym okresie poziom 205,8 mln zł, niższy o 3,95%, natomiast zysk netto w wysokości 702,3 mln zł, w którym uwzględniono wynik na rozliczeniu transakcji zbycia działalności dystrybucyjnej do Eurocash S.A. był wyższy o ponad 600%.
Reklama

W przeciągu czterech kwartałów 2011 roku skład Grupy Kapitałowej Emperia Holding (w stosunku do końca 2010 roku) uległ zmianie.

Skład spółek konsolidowanych został powiększony o P1 Sp. z o.o., Ekon Sp. z o.o., EMP Investment Ltd., Ipopema 55 FIZ Aktywów Niepublicznych (dotychczas spółki zależne wyłączone z konsolidacji) oraz P4 Sp. z o.o. i P5 Sp. z o.o. (spółki nowozałożone).

Jednocześnie w tym okresie skład spółek konsolidowanych został pomniejszony o spółki Dystrybucyjne: Detal Koncept Sp. z o.o., Tradis Sp. z o.o., DEF Sp. z o.o., Ambra Sp. z o.o., Lewiatan Podlasie Sp. z o.o., Lewiatan Śląsk Sp. z o.o., Euro Sklep S.A., PSD S.A., które na mocy Ugody oraz zmiany do Umowy Inwestycyjnej zawartychpomiędzy Emperia Holding S.A. wraz ze spółką zależną P1 Sp.z o.o. a Eurocash S.A. zostały w  dniu 21 grudnia 2011 roku zbyte na rzecz Eurocash S.A.

W IV kwartale br. Grupa Kapitałowa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego o 6,3 proc.. Nastąpił jednocześnie wzrost kosztów operacyjnych: sprzedaży i zarządu. Było to związane z trwającymi w tym okresie procesami zbycia działalności dystrybucyjnej i detalicznej i koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów pośrednio związanych z tymi transakcjami.

Przeczytaj także:

Ponadto Stokrotka wprowadziła w tym okresie zmiany w polityce handlowej, które wpłynęły na wzrost wolumenu obrotów, ale przejściowo obniżyły uzyskaną w IV kwartale marżę handlową. Nie bez znaczenia dla wyników osiągniętych przez Stokrotkę było prowadzenie procesu pozyskania inwestora dla tej spółki. Fakt ten istotnie utrudniał rozmowy handlowe z dostawcami i producentami towarów sprzedawanych przez Stokrotkę, co miało negatywny wpływ na poziom osiągniętej marży. Czynniki te spowodowały, że osiągnięte w IV kwartale wyniki spółek dystrybucyjnych i detalicznych są niższe od oczekiwanych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.