Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Emperia rozważa spółkę z nowym inwestorem

Na początku drugiego kwartału powinna zapaść decyzja w sprawie losów sieci supermarketów Stokrotka. Jak powiedział „Parkietowi" Artur Kawa, prezes Emperii pojawiły się inne scenariusze (niż tylko sprzedaż 100 proc. udziałów w detalu - red.). Według prezesa możliwe jest także wspólne przedsięwzięcie z wybranym inwestorem. Decyzje w tej sprawie zapadną jednak w II kw. 2012 r.
Reklama
Zdaniem pytanych przez „Parkiet" analityków aktualnie trudno mówić o korzyściach, które mogłyby wynikać z potencjalnego joint venture. Więcej nt. tego rozwiązania i jego konsekwencji będzie możne powiedzieć, gdy znany będzie potencjalny partner projektu. W przypadku (ewentualnego utworzenia) joint venture niezwykle istotna będzie konstrukcja samej spółki jak i siły rynkowej partnera, który wchodząc do spółki może wzmocnić istniejącą sieć na bardzo konkurencyjnym rynku supermarketów.
Jak pisał serwis www.portalspoozywczy.pl Emperia poinformowała, że analizując oferty zainteresowanych inwestorów bierze pod uwagę także inne propozycje niż sprzedaż 100 proc. udziałów i akcji spółek detalicznych za gotówkę.

Jeszcze w listopadzie Emperia informowała, że spodziewa się zakończenia procesu w I kw. 2012. Spółka spodziewała się pozyskać ze sprzedaży spółek detalicznych nie mniej niż 900 mln złotych.

Proces aukcyjny związany z pozyskaniem inwestora dla segmentu detalicznego Emperia ogłosiła pod koniec czerwca. Transakcja dotyczy sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 233 placówki.

Według doniesień prasowych wśród zainteresowanych były m.in. fundusze Mid Europa Partners i Advent International, a także sieci handlowe Intermarche i Tesco.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.