PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Emperia wystawia na aukcję spółki z segmentu detalicznego

Autor: dlahandlu.pl 20 czerwca 2011 11:28

Emperia wystawia na aukcję spółki z segmentu detalicznego

Zarząd spółki rozpoczyna proces o charakterze aukcyjnym, mający na celu zweryfikowanie możliwości sprzedaży spółek detalicznych na atrakcyjnych warunkach ekonomicznych oraz, gdy będzie to uzasadnione, sprzedaż spółek detalicznych w drodze zbycia wszystkich udziałów w ich kapitale zakładowym lub w drodze innej alternatywnej transakcji. W opinii zarządu Emperii wartość operacji spółek detalicznych kształtuje się na poziomie około 900 mln zł.

Segment detaliczny spółki to chwili obecnej sieci supermarketów Stokrotka i Delima

20 czerwca Emepria rozpoczyna proces sprzedaży. Termin złożenia niewiążących ofert wraz z proponowaną ceną to koniec sierpnia, a badania stanu prawnego i finansowego spółek detalicznych przez potencjalnych nabywców mają zostać przeprowadzone na przełomie września i października br.
Na złożenie wiążących ofert nabycia wraz z podaniem oferowanej ceny nabycia Emperia czeka do końca października 2011 roku.

Zawarcie warunkowej umowy sprzedaży spółek detalicznych miałoby nastąpić do końca grudnia 2011 roku, a zamknięcie transakcji sprzedaży na koniec marca 2012 roku.

- Notujemy bardzo duże zainteresowanie wyrażane zarówno przez inwestorów branżowych, jak i inwestorów finansowych odnośnie segmentu detalicznego. W pierwszych dwóch kwartałach tego roku ruszyło siedem supermarketów Stokrotka. W kilku kolejnych obiektach trwa zaawansowany proces inwestycyjny. Dodatkowo, spółka nieustannie poszukuje lokalizacji dla nowych placówek i prowadzi rozmowy z sieciami zainteresowanymi dołączeniem do Grupy - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.

Emperia jest w trakcie finalizowania umowy z Eurocashem, który przejmie udziały w spółce dystrybucyjnej Tradis oraz kilkunastu franczyzowych sieciach detalicznych.

W 2010 roku Grupa Handlowa Emperia wypracowała 7 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 5,9 mld zł, przy równoczesnym wzroście EBITDA i zysku netto. EBITDA wzrósł o 16,6 proc. do poziomu 205,8 mln zł, natomiast zysk netto o 42 proc. i osiągnął wartość 98,5 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6959
Ilość aktualnych ofert: 440136

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    23,99

  • Śr

    17,69

  • Min

    10,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.