Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Empiku na EEC o trendach, które zmienią rynek handlowy

- „Zdobyczą” konsumentów w pandemii jest wszystko, taniej, szybciej, bliżej i w abonamencie. Myślę, że jest to długotrwała „zdobycz”, ale i wyzwanie zarówno dla graczy stacjonarnych, e-commerce, jak i omnichannelowych - uważa Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.
Reklama

- Pandemia znacząco przyspieszyła procesy, które w handlu obserwowaliśmy już od 2-4 lat  - powiedziała podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Ewa Szmidt-Belcarz i wskazała na duże spadki w stołecznych centrach handlowych. - Z pewnością te duże centra handlowe, dobrze zarządzane obiekty nie będą już dominującymi formatami, ale na pewno nie znikną. Empik również będzie obecny w centrach handlowych - podkreśliła prezes Grupy Empik.

Trendy rynku handlowego

- „Zdobyczą” konsumentów w pandemii jest wszystko, taniej, szybciej, bliżej i w abonamencie. Myślę, że jest to długotrwała „zdobycz”, ale i wyzwanie zarówno dla graczy stacjonarnych, e-commerce, jak i omnichannelowych - uważa Ewa Szmidt-Belcarz.

- Aktualnie mamy do czynienia z trzema najważniejszymi trendami: po pierwsze - dostępność i skala, po drugie - bliskość oraz wygoda i po trzecie - subskrypcyjność - wylicza prezes Grupy Empik.

W trakcie pandemii wiele firm otworzyło się na biznes w internecie. - Dzięki temu oraz platformizacji polskiego handlu internetowego znacząco zwiększyła się dostępność produktów i usług - uważa Ewa Szmidt-Belcarz podając jako przykład „Empik Marketplace” - relatywnie młody koncept, który przyciągnął w okresie dziewięciu miesięcy 5 tys. sprzedawców. - Z drugiej strony znacząco przyspieszyła edukacja cyfrowa - nawet wśród seniorów. Oznacza to, że każdy gracz musi wziąć pod uwagę udostępnienie swojej grupie docelowej jak najszerszej oferty produktów swoich i partnerów - dodaje.

Drugi trend dotyczy komfortu oraz bliskości. Według prezes Grupy Empik wszystko wskazuje na to, że koncepcja 15-minutowego miasta ma szansę się ziścić. - W efekcie mamy do czynienia z dużym wzrostem formatów dyskontowych i convenience, które historycznie były i są mocno związane z lokalnym charakterem handlu. To będzie trend długoterminowy - zaznacza Ewa Szmidt-Belcarz. - Duże galerie będą przegrywały z formatem usytuowanym bliżej, bardziej lokalnie i budującym relacje ze swoimi konsumentami - wyjaśnia wskazując dodatkowo na wielką wygraną płatności cyfrowych i self-checkout’ów. - Mamy już w Polsce kilka takich przykładów, może się nim również pochwalić Empik. Na pewno będzie to wymagało sporo czasu na adaptację tego typu rozwiązań, ale to już się dzieje - zapewnia.

Trzeci trend to subskrypcje cyfrowe. - Sześciu na 10 Polaków deklaruje, że posiada subskrypcje, głównie treści cyfrowych, telewizyjnych czy filmowych, ale również audiobooków, e-booków lub muzyki. W naszym przypadku jest to 300 tys. użytkowników - mówi prezes Empiku. - Do tego dochodzą subskrypcje systemowe, które łączą świat fizyczny z e-commerce, produktami cyfrowymi, analogowymi czy usługami. To bardzo dynamiczna zmiana. Mówimy o milionach ludzi, którzy zdecydowali się na subskrypcję w ostatnich 12-18 miesiącach. Właśnie na to handel - który jest tradycyjnie transakcyjny - musi się przygotować - uważa Ewa Szmidt-Belcarz.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.