Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Energetyki w sklepach coraz droższe. Jest też dużo więcej promocji niż rok temu

Według analityków, napoje energetyczne zdrożały średnio o 12% w relacji rocznej. Ceny najbardziej skoczyły w sieciach cash & carry i w dyskontach – odpowiednio o ponad 28% i 15%. Najmniejszy wzrost był w formacie convenience – o przeszło 5%.
Reklama

Z raportu wynika również, że ogólnie sieci handlowe zwiększyły liczbę promocji tego typu napojów o 15,3%, patrząc rok do roku. Tutaj sytuacja jest analogiczna do podnoszenia cen, co podkreślają analitycy z UCE RESEARCH. I dodają, że sieci zauważyły wzrost sprzedaży i nie tylko podniosły ceny, ale też zwiększyły liczbę promocji. Warto też wskazać, że w analogicznym okresie ub.r. sieci notowały spadek promocji w relacji rocznej średnio o 7,5%. Tak więc widać, że odbicie jest solidne.

– Z obserwacji ostatnich kilku lat wynika, że liczba promocji tego typu napoi ciągle się zwiększa. Wprawdzie w całym minionym roku wzrost był minimalny w porównaniu ze skokowym w 2019 roku, bo na poziomie niespełna 2%, ale trend się utrzymuje. Nie spodziewam się, że polityka sieci ulegnie w tym zakresie gwałtownej zmianie. Należy podkreślić, że energetyki oparły się spadkowi sprzedaży, jaki zanotowały inne napoje słodzone, których ceny również zdrożały w wyniku wprowadzenia podatku cukrowego – zwraca uwagę Julita Pryzmont.

Dyskonty chcą powalczyć napojami

Widać też, że w kwestii samych promocji największy przyrost tego typu akcji zanotowały dyskonty i to aż o 86,1%. Następne w zestawieniu są hipermarkety – 23,5%, a także sieci convenience – 23,4%. Supermarkety odnotowały wzrost o 8,9%, a sieci typu cash & carry miały spadek o 20,8%. 

– Tutaj ewidentnie widać, że dyskonty chcą powalczyć tym towarem, bo tego typu wzrost jest naprawdę spory. Druga pozycja w zestawieniu, tj. sieci convenience, też jest godna zauważenia, bo przecież placówki, które są blisko naszych domów, najczęściej sprzedają takie napoje. Całość tych wyników wskazuje na to, że po ciężkim okresie pandemii sklepy zaczęły zwiększać sprzedaż i promocję tzw. energetyków. I znowu stawiają spore nakłady na ten asortyment, licząc na większą sprzedaż – podkreśla ekspert z Centrum Analiz Grupy AdRetail.

Z kolei patrząc na III kwartał ub.r. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku wyraźnie widać, że z takich promocji częściowo zrezygnowały sieci cash & carry oraz hipermarkety – spadek odpowiednio o 13,5% oraz 19%. Natomiast pozostali gracze, nawet pomimo pandemii notowali więcej tego typu aktywności, tj. dyskonty – o 74,1%, supermarkety – o 26,3%, a sieci convenience – o 11,9%.  

Dane pochodzą z analizy agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz UCE RESEARCH. Sprawdzono ponad 5 tys. cen oraz przeszło 3,3 tys. promocji z III kwartału tego i ubiegłego roku. Pod uwagę wzięto wszystkie na rynku dyskonty, hipermarkety, supermarkety, sieci convenience i cash & carry.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.