Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Enterprise Investors na VIII FRSiH: Handel spożywczy nie jest forpocztą rewolucji e-commerce

- Food retail nigdzie na świecie nie przeniósł się do internetu w takim stopniu, jak inne dobra konsumpcyjne. Handel spożywczy nie jest forpocztą rewolucji e-commercowej - mówił Michał Kędzia, partner funduszu Enterprise Investors, podczas debaty "20 lat nowoczesnego handlu w Polsce – nowy konsument, nowy handel", która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015.
Reklama

- Są dwie podstawowe przyczyny tego stanu rzeczy.  Pierwsza to kwestie związane z logistyką i szybkość dostaw, co jest szczególnie ważne w przypadku produktów świeżych. Drugim czynnikiem jest kwestia standaryzacji produktów. To, co jest łatwe w przypadku odzieży czy elektroniki, nie jest już tak oczywiste w odniesieniu do żywności. E-klient może mieć problem z zakupem przez internet wołowiny, która ma się nadawać na średnio wysmażony stek - mówił panelista.

– W USA i  w Wielkiej Brytanii rynek e-grocery rośnie. W Polsce w dużych miastach też zyskuje udziały, ale wciąż napotykamy na bariery rozwoju. Enterprise Investrors jako fundusz inwestycyjny przygląda się biznesom e-commerce, ale nie w sektorze spożywczym - powiedział Michał Kędzia. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum