Eurocash: 22 sklepy InMedio zamknięte, przybyło 100 Dużych Benów
W najbliższym czasie możliwe będą drastyczne skutki ekonomiczne dla spółki. W krótkim terminie (do 1 roku) nastąpi spadek importu i eksportu z/do Rosji i Ukrainy, wzrost konsumpcji publicznej i prywatnej, wzrost podaży pracowników (zwłaszcza kobiet), spadek inwestycji, osłabienie złotówki, wzrost cen energii, paliwa, gazu i produktów płodów rolnych (importowanych w dużych ilościach z Rosji lub Ukrainy) oraz spowolnienie gospodarcze w Europie. Możemy zatem oczekiwać w krótkim terminie wzrostu sprzedaży i jednoczesnego wzrostu cen - prognozuje Eurocash w raprocie finansowym za I kw.

Eurocash, sprawozdanie finansowe za 1. kwartał fot. mat. prasowe
Reklama
W tzw. średnim terminie utrzymywać się będzie inflacją, możliwe są też potencjalne spadkami sprzedaży, ale jednocześnie spółka spodziewa się dość korzystnej sytuacji na rynku pracy i otoczenia rynkowego pozwalającego na osiąganie wyższych niż zwykle marż. Popyt w branży, w której działa spółka wydaje się odporny na takie wydarzenia, jak wojna w państwie sąsiednim - czytamy w raporcie Eurocash.
- Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec 1 kw. 2022 r. wyniosła 179. Oznacza to, że w I kw. firma zamknęła 1 hurtownię.
- Liczba sklepów zrzeszonych w ramach sieci abc wyniosła 8 720 na koniec 1 kwartału 2022 r. i w porównaniu do stanu na koniec poprzedniego kwartału, obniżyła się o 429 placówki, co jest związane m.in. z rozpoczętym w 2022 r. procesem przeglądu sieci sklepów.
- Liczba sklepów partnerskich oraz franczyzowych zorganizowanych przez spółki zależne od Grupy Eurocash (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) wyniosła na koniec 1 kwartału 2022 r. 5 617 placówek, co oznacza wzrost o 272 placówki r/r.
- Liczba małych supermarketów w 1 kwartale 2022 r. wyniosła 1 554. Spadek o 19 placówek w porównaniu do końcówki 2020 roku.
- Liczba wszystkich sklepów pod szyldem „Delikatesy Centrum” wyniosła 1 514 na koniec 1 kwartału 2022 r., w tym 944 sklepów franczyzowych oraz 570 sklepów własnych lub prowadzonych w ramach joint venture. Oznacza to spadek o 31 sklepów, z czego 23 sklepy to placówki franczyzowe.
- Liczba placówek sieci Inmedio wyniosła 410 na koniec 1 kwartału 2022 r. Oznacza to spadek o 22 sklepy w ciągu kwartału.
- Sieć sklepów Duży Ben na koniec 1 kwartału 2022r. liczyła 226 sklepów. Oznacza to, że spółka uruchomiła 26 placówek od początku roku a 99 w rok.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama