PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Eurocash: Dla małych sklepów niezależnych zakaz handlu okazał się korzystny

Autor: dlahandlu.pl 27 sierpnia 2019 10:07

Eurocash: Dla małych sklepów niezależnych zakaz handlu okazał się korzystny Na zdj. Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash, fot. materiały prasowe

- Wbrew opiniom głoszonym przez niektórych komentatorów, trend zamykania się sklepów detalicznych w naszym kraju wyhamowuje. W 2018 roku, który był pierwszym rokiem ograniczenia handlu w niedziele, zamknięto ok. 3 tys. sklepów. Rok wcześniej ta wartość była o 20 proc. wyższa - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

Jak przebiega integracja sieci Mila?

Integracja sieci Mila to tylko element znacznie większego procesu jakim jest integracja Delikatesów Centrum, Eko Holding oraz Mila. Zespoły składające się z reprezentantów tych organizacji oraz konsultantów zewnętrznych pracują równolegle na bardzo wielu płaszczyznach. Sam proces integracji przebiega natomiast zgodnie z harmonogramem. Warto mieć na uwadze, że nie mówimy tu jedynie o rebrandingu i remodelingu sklepów. Integracja jest dużo głębszym procesem, obejmującym zmianę podejścia do konsumenta, oferty, a także połączenie procesów logistycznych i administracyjnych czy też systemów informatycznych. Elementy związane z integracją procesów biznesowych i systemów są niewidoczne dla konsumenta, ale to właśnie w nich kryje się największy potencjał synergii, który przełoży się finalnie na poziom cen i jakość obsługi.

Eurocash swego czasu postawił na nowe projekty – poza wspomnianym „abc na kołach” jest też Duży Ben, Piwne Terytoria, czy Faktoria Win. Jak się rozwijają?

Sieć marketów Duży Ben liczy już ponad 50 sklepów zlokalizowanych w Wielkopolsce, województwie lubuskim, a od kilku tygodni jest dostępna także na Dolnym Śląsku. Jesteśmy zadowoleni z tempa rozwoju sieci i z tego, że Polacy dali się przekonać do konceptu, który podchodzi do sprzedaży alkoholu w dosyć innowacyjny sposób. Strategia zakłada rozwój klastrowy sieci, region po regionie. Częste zapytania ze strony przedsiębiorców pochodzących z całej Polski świadczą o tym, że świadomość tej marki jest coraz większa. Zakładamy więc, że sieć nadal będzie się intensywnie rozwijać.

Z naszych danych wynika, że w sklepach, które wprowadziły lodówki lub półki z piwem spod znaku „Piwnych Terytoriów”, a jest ich już blisko 900, sprzedaż piw rzemieślniczych rośnie 3 razy szybciej. Przybywa też Faktorii Win. Z każdym rokiem pozyskujemy coraz więcej sklepów – regały pojawiają się przede wszystkim w sklepach franczyzowych Grupy, ale i na stacjach benzynowych, lotniskach, a także sklepach niezrzeszonych, które od pewnego czasu notują znaczny wzrost sprzedaży wina.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Henryk 2019-08-28 15:26:27

    Zakaz handul w sobotę pogrzebał większość małych sklepików, zostali już nieliczni a i oni ledwie dyszą więc z czego się tu cieszyć

  • GUS twierdzi co innego 2019-08-27 15:54:10

    W 539 spośród 704 miasteczek liczących poniżej 20 tys. mieszkańców w ciągu ostatniej dekady nastąpiło tzw. ujemne saldo migracyjne (dane za GUS). To oznacza, że więcej osób z nich wyjeżdża, niż przyjeżdża. W wielu przypadkach – o wiele więcej. W 14 z 16 województw spada liczba ludności.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6185
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.