Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Eurocash Franczyza: ile sklepów? jakie wyniki?

Pod koniec lipca 2021 r. Grupa Eurocash poinformowała, że podjęła decyzję o zamknięciu 59 spośród 414 sklepów własnych prowadzonych w ramach sieci Delikatesy Centrum. A jak wygląda sytuacja sklepów franczyzowych?
Reklama

Ze sprawozdania spółki Eurocash Franczyza dowiadujemy się, że w całym 2021 r. ubyło łącznie 26 sklepów.

Działalność spółki Eurocash Franczyza obejmuje przede wszystkim prowadzenie sieci detalicznych sklepów spożywczych w oparciu o umowy franczyzowe zawarte pomiędzy spółką a podmiotami prowadzącymi sklepy w ramach sieci „Delikatesy Centrum”.

Jak rozwija się Eurocash Franczyza?

Spółka Eurocash Franczyza na koniec roku 2021 posiadała 1 519 (2020 roku 1 545) placówek franczyzowych oferujących produkty FMCG. Sklepy zrzeszone w sieci prowadzą sprzedaż przede wszystkim na terenie południowo-wschodniej Polski.

Przypomnijmy, Eurocash Franczyza na koniec roku 2020 posiadała 1545 placówek franczyzowych (2019 roku 1351). Na koniec roku spółka posiadała 
1351 placówek.

Wyniki finansowe Eurocash Franczyza za 2021 r.

Wyniki finansowe spółki Eurocash Franczyza
Wyniki finansowe spółki Eurocash Franczyza

Remodeling Delikatesów Centrum

Kilka dni temu Grupa Eurocash podała, że remodeling sieci Delikatesów Centrum objął już niemal 170 placówek (projekt wystartował w połowie 2021 r.). Remodelowane sklepy odnotowują wysoką dynamikę wzrostu w długim okresie – ponad 18 proc. rok do roku – i 8 proc. wzrost liczby transakcji. Wzrasta również udział paragonowy i wartościowy dla strategicznych kategorii świeżych, będących wizytówką Delikatesów Centrum (nabiał, mięso, warzywa i owoce, pieczywo).

– Jedną ze zmian wprowadzanych przez nas w ramach remodelingu placówek jest optymalizacja układu wnętrza, usprawniająca ścieżkę zakupową klienta. Na front sklepu przenieśliśmy strefę warzyw i owoców, a także dołączyliśmy do niej regał z bakaliami – w odpowiedzi na zmiany konsumpcji tej kategorii jako uzupełnienia zrównoważonej diety i zdrowej przekąski. W pilotażowych sklepach przełożyło się to na średnie wzrosty w kategorii bakalii w wysokości 26 proc. rok do roku. Wyniki mówią same za siebie, dlatego rozpoczynamy wdrażanie tego rozwiązania w kolejnych placówkach – powiedział Michał Groniewski, Dyrektor ds. Marki Własnej i Rozwoju Sklepów w sieci Delikatesy Centrum.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum