Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Eurocash i Emperia w centrum uwagi analityków

W raporcie z 12 grudnia BESI Grupo Novo Banco podtrzymuje rekomendację sprzedaj dla Eurocash, wskazując na wciąż wymagającą wycenę w zestawieniu z zagranicznymi spółkami porównywalnymi, a także trudne otoczenie rynkowe w branży FMCG.
Reklama

Nowa cena docelowa akcji 35,1 zł (podniesiona o 4 proc. z 34,0 zł) implikuje 10 proc. potencjał spadkowy. BESI utrzymało zalecenie sprzedaj, pomimo oczekiwanego dobrego momentum wyników w kolejnych kwartałach, podkreślając, że wzrost wyników w krótkim terminie powinien być napędzany głównie przez konsolidację przejętych podmiotów (Kolporter, Inmedio i Rogala oraz opóźniona realizacja efektu synergii w logistyce w Tradis), a dodatkowo wspierany przez efekt niskiej bazy. Zdaniem BESI rynek nadal postrzega Eurocash jako spółkę wzrostową i dlatego akceptuje bardzo wysokie mnożniki, podczas gdy, zdaniem analityków, po wzroście EBITDA w 2015E o 18 proc. r/r wzrost w kolejnych latach powinien zwolnić do poziomu jednocyfrowego (8 proc. w 2016E). Akcje spółki są wyceniane na 11.8x EV/EBITDA na 2015E, z bardzo wysoką 61 proc. premią do Jeronimo Martins (JMT PL, rekomendacja neutralna, cena docelowa 8,20 euro) i z 48 proc. premią do porównywalnych spółek z rynków wschodzących, co zdaniem analityków nie jest uzasadnione.

Grupa podtrzymała rekomendację neytralną dla spółki Emperia. Nowa cena docelowa akcji 55,0 zł (obniżona o 19 proc.) oznacza 8 proc. potencjał wzrostowy. BESI obniżył swoje prognozy EBIT na okres 2015-16E odpowiednio o 21 proc. i 29 proc., z następujących powodów: niska liczba otwarć nowych sklepów od początku roku; niedawna korekta w dół przez zarząd planu otwarć nowych supermarketów Stokrotki na kolejne lata; znacznie trudniejsze otoczenie rynkowe, wynikające z różnorodnych działań promocyjnych prowadzonych przez konkurencję i wyższych wydatków na marketing; jak również deflacja cen żywności, która wywiera dodatkową presję na sprzedaż porównywalną LFL, przy jednoczesnej inflacji po stronie kosztowej. Na ten rok analitycy nieznacznie podnieśli swoją prognozę zysku operacyjnego (o 6 proc.) ze względu na dość mocną marżę brutto odnotowaną od początku roku (28,5 proc.). Zważywszy jednak na trudne otoczenie rynkowe, nie zakładają utrzymania takiego poziomu marż w najbliższych kwartałach. Akcje spółki są obecnie notowane na rozsądnym poziomie 6.9x EV/EBITDA za 2015E (z 14 proc. dyskontem do porównywalnych spółek z rynków wschodzących) a mnożnik P/E wynosi 20.2x, na poziomie zbliżonym do porównywalnych spółek zagranicznych.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.