Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Eurocash podpowiada franczyzobiorcom, jak prowadzić biznes odpowiedzialny społecznie

Najnowszy e-podręcznik „W Twoim odpowiedzialnym sklepie” przygotowany przez Grupę Eurocash to praktyczny poradnik dla przedsiębiorców prowadzących sklepy spożywcze, uwzględniający realne przykłady z działalności lokalnych sklepów współpracujących z Grupą.
Reklama
  • Poradnik podsumowuje kluczowe zagadnienia i wskazówki, które przydadzą się każdemu właścicielowi, chcącemu prowadzić swój sklep w sposób bardziej zrównoważony.
  • Poradnik powstał we współpracy z ekspertami w zakresie zrównoważonego rozwoju, prawnikami i praktykami biznesu, a jego patronem edukacyjnym jest Akademia Umiejętności Eurocash.

Zrównoważony rozwój ma znaczenie

 – Polacy poprzez swoje wybory zakupowe coraz częściej podkreślają, że zrównoważony rozwój ma dla nich duże znaczenie. Pokazują to, kupując produkty i usługi, które są wytwarzane odpowiedzialnie i które są sprzedawane przez odpowiedzialne społecznie podmioty. W Grupie Eurocash widzimy ten kierunek zmian, popieramy go i chcemy jak najlepiej na niego odpowiadać – zaznacza Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash.

Jednym z efektów działań Grupy jest kolejna już publikacja w postaci praktycznego e-poradnika „W Twoim odpowiedzialnym sklepie”, który przybliża podstawowe zagadnienia, jakie trzeba wziąć pod uwagę przy rozwijaniu swojego biznesu w sposób zrównoważony. Dokument dotyka zarówno obszarów środowiskowych, jak i społecznych – przedsiębiorcy znajdą w nim cenne informacje dotyczące aktualnych trendów konsumenckich w branży spożywczej i kosmetycznej, zagadnienia prawne, a także rozdziały związane z byciem odpowiedzialnym pracodawcą, angażowaniem się w akcje charytatywne i zapobieganiem marnowaniu żywności.

Odpowiedź na potrzeby konsumentów 

– Świat się zmienia i w tym świecie zmienia się również konsument. Musimy więc nadążać za jego oczekiwaniami. Za nami okres, kiedy najważniejszy był produkt i cena, po nim: precyzyjne adresowanie konkretnych potrzeb klientów, związanych z ich stylem życia czy hobby. Obecnie Polacy zaczynają wchodzić na kolejny poziom – oczekiwań związanych z dobrem naszej planety i społeczeństwa. Teraz nowy konsument chce również czynić dobro. Stąd oczekuje, że wybierane przez niego sklepy lub produkty również będą starały się ten świat naprawiać – mówi Katarzyna Zalewska, Account Manager, Sustainability Research Lead w firmie doradczo-badawczej Kantar Polska, która jest partnerem merytorycznym publikacji.
 
W poradniku Grupa Eurocash dzieli się także CSR-owym doświadczeniem sieci handlowych skupionych wokół niej. Czytelnicy znajdą w poradniku inspiracje od sieci i jednostek biznesowych: Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Frisco.pl, abc na kołach, Ambra, Kontigo oraz Duży Ben.

Akademia Umiejętności Eurocash objęła publikację patronatem edukacyjnym i wspiera ją cyklem webinarów dla przedsiębiorców współpracujących z Grupą.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum