PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Eurocash poprawia rentowność w detalu

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2019 09:14

Eurocash poprawia rentowność w detalu Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash

Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2019 r. wyniosły 6,67 mld zł. EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 219 mln zł a skonsolidowany zysk netto, wyliczony wg nowego standardu MSSF 16, w trzecim kwartale 2019 r. wyniósł 25 mln zł.

Sprzedaż Grupy Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale br. sięgnęła 1,52 mld zł, czyli o 7,5% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r., na co złożył się 6-proc. wzrost sprzedaży do franczyzowych sklepów Delikatesy Centrum oraz 8,5-proc. wzrost sprzedaży we własnych supermarketach (funkcjonujących pod szyldem Delikatesy Centrum i Mila), a także wyższa o ponad 8% sprzedaż w salonach prasowych Inmedio.

EBITDA segmentu Detal wyniosła w trzecim kwartale tego roku 74 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 prawie 33 mln zł wobec niespełna 12 mln zł rok wcześniej (wzrost o 179% r/r).

– Istotna poprawa rentowności w Detalu to głównie efekt wyraźnie lepszych wyników dawnych sklepów EKO oraz sieci Mila. Po okresie integracji przejętych supermarketów z Delikatesami Centrum, która wiązała się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów, zaczynamy dostrzegać poprawę ich wyników operacyjnych. Prace integracyjne to bardzo złożony proces i wciąż trwają, ale najważniejsze, że idą zgodnie z planem i od nowego roku wszystkie sklepy będą już zarządzane w ramach jednej struktury organizacyjnej – wskazał Jacek Owczarek.

Budowana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów (docelowo wszystkie będą funkcjonować pod marką Delikatesy Centrum) na koniec września 2019 r. obejmowała łącznie 1 561 placówek (o 1 więcej niż na koniec II kw. 2019), w tym 986 sklepów franczyzowych (o 10 mniej niż w II kw. 2019) i 575 sklepów własnych - (o 19 więcej niż w II kw. 2019). Liczba wszystkich sklepów pod szyldem „Delikatesy Centrum” wyniosła 1 342 (1 339 placówek na koniec II kw. 2019 r.), czyli o 3 więcej.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • erykson 2019-11-13 22:35:42

    już zrozumieli, że hurt t przeszłość ? A DC już w dołku...

  • Czesio 2019-11-13 18:52:16

    Liczba sklepów Delikatesy centrum (oczka w głowie Eurocash) na koniec II kwartału o 3 szt. więcej - ale porażający sukces w odniesieniu do zapowiedzianej strategii - to chyba katastrofa?!

    Ponadto, sprzedaż za III kw. większa o 7,5% z podaniem przyczyn to czysty marketing dla udziałowców - brawo, brawo... a gdzie mowa o wzroście cen/podwyżek na takim poziomie kompetencji wypowiadacza w imieniu spółki?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7922
Ilość aktualnych ofert: 480861

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.