Eurocash: Poprzednie lata nas wzmocniły

– By wzmocnić skalę działania i przełożyć synergie z tym związane na niezależnych przedsiębiorców podjęliśmy decyzję o przyspieszeniu ekspansji w biznesie detalicznym. W poprzednim roku przejęliśmy sklepy EKO, w połowie bieżącego roku przejęliśmy sieć Mila. Czeka nas w tej chwili integracja tych przedsiębiorstw razem z Delikatesami Centrum. Co więcej ogłosiliśmy na początku roku plan otwarcia 900 sklepów w kolejnych latach. Taka sieć małych supermarketów jest budowana w oparciu o wysokie standardy, zwłaszcza w doborze asortymentu i przy użyciu nowoczesnych technologii. Przyłączyć się do niej może każdy lokalny przedsiębiorca, który nie musi martwić się o wysokie koszty testowania nowoczesnych rozwiązań, gdyż te rozłożone zostają na ponad 1 500 sklepów łącznie – mówi przedstawiciel Eurocashu.
– Skoro podsumowujemy rok, to nie mógłbym nie wspomnieć również o tym, że w 2018 roku podjęliśmy decyzję o sprzedaży 100% akcji PayUp Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie E-Płatności (PeP). Decyzja ta pozwoli nam w pełni skupić się na naszej podstawowej działalności – dodał nasz rozmówca.
Zapytany o plany i cele na 2019 rok, Jacek Owczarek odpowiada: – Będziemy skupieni na konsekwentnej realizacji naszej strategii. Dlatego też, jeśli chodzi o detal – skupimy się przede wszystkim na procesach integracji Eko i Mili. Nie chodzi tutaj tylko o sam proces rebrandingu, ale bardziej kompleksowe podejście, dotyczące wspólnych systemów IT, czy platform i rozwiązań dystrybucyjnych. Chcemy stworzyć ustandaryzowaną i jednorodną sieć sklepów. Mamy świadomość, że będzie to trudny i czasochłonny proces, ale wiemy, że warto ten wysiłek podjąć. W 2019 roku skupimy się również na dalszym rozwoju projektu dostaw produktów świeżych. Obecnie blisko 75% sklepów Delikatesy Centrum korzysta z tego projektu, a w przyszłym roku zamierzamy udostępnić tę platformę sklepom zrzeszonym w pozostałych sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash – mówi.
– W hurcie zamierzamy się skupić na implementacji eurocash.pl wśród klientów wszystkich naszych formatów. W pierwszej kolejności skupimy się na klientach Eurocash Alkohole. Platforma daje ogromne możliwości właścicielom sklepów, zależy nam by mogła ona ułatwiać pracę nie tylko osobom dokonującym zakupów w Eurocash Dystrybucja – dodaje Jacek Owczarek.
Głównym celem, zarówno w 2019 roku i latach kolejnych będzie wspieranie współpracujących z nami przedsiębiorców. – Ten cel przyświeca wszystkim naszym decyzjom biznesowym. Poza rozwojem oferty detalicznej i hurtowej, skupimy się mocno na ich wsparciu również w zakresie edukacji – mam tutaj na myśli m.in. Akademię Umiejętności Eurocash, która w nadchodzącym roku skupi się na zagadnieniu sukcesji, z którą musi mierzyć się coraz więcej naszych klientów. Edukować zamierzamy również rynek, mam tutaj na myśli producentów i nasz ranking „Równi w Biznesie”. Skoro handel niezależny ma 40% udział w rynku – producenci muszą liczyć się z małym formatem. Muszą dostosować swoje strategie cenowe i dystrybucyjne do specyfiki tego kanału. Naszą rolą jest przekonanie ich do tego. Zamierzamy również zorganizować kolejną edycję naszego projektu „Lokalni Herosi” – podsumowuje Jacek Owczarek.