Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Eurocash spodziewa się w całym 2011 roku wyników zbliżonych do konsensusu rynkowego

Eurocash spodziewa się w całym 2011 roku wyników zbliżonych do konsensusu rynkowego. W czwartym kwartale wzrost sprzedaży porównywalnej w segmencie cash& carry może być podobny jak w III kwartale - powiedział w rozmowie z PAP Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash ds. finansowych.
Reklama

- W związku z przygotowaniami do realizacji nabycia Tradisu zgodnie z obowiązującą umową, chcemy jak najlepiej przygotować nasz bilans poprzez ukierunkowanie całej grupy na generowanie gotówki, tak aby zredukować obecne zadłużenie. Podjęliśmy szereg działań mających na celu zwiększenie sprzedaży, co przyczyniło się do spadku marż w ujęciu procentowym, ale spadek marży brutto był kompensowany spadkiem kosztów. Można powiedzieć, że część synergii wypracowanych z ostatnich połączeń oddaliśmy naszym klientom. Dzięki tym działaniom przepływy pieniężne w III kwartale sięgnęły blisko 100 mln zł - powiedział PAP członek zarządu Eurocashu.

- W czwartym kwartale zamierzamy konsekwentnie realizować dotychczasową politykę cenową - dodał.

- Bardzo pozytywne jest, że rośniemy w każdym z segmentów, także na rynkach, które spadają. Przykładem jest rynek alkoholu, gdzie mimo spadku sprzedaży alkoholu, spółki Premium Distributors zdołały utrzymać sprzedaż na poziomie z 2010 r. co świadczy o tym, że zwiększamy udziały rynkowe - podsumował Owczarek.

Poinformował, że restrukturyzacja przejętej w 2010 roku Premium Distributors dobiega końca, jest szansa na poprawę rentowności spółki.
- W około 80 proc. restrukturyzacja grupy po włączeniu do Eurocash została przeprowadzona. Od 1 stycznia będzie działać jedna firma, która będzie podmiotem skupiającym obsługę naszych klientów i dostawców, w ciągu tego roku przeprowadziliśmy integrację 14 podmiotów w jeden organizm. Funkcje wsparcia takie jak np. księgowość, zostały zasadniczo scentralizowane. Do zakończenia procesu integracji została jeszcze optymalizacja logistyki, dzięki czemu w kolejnym roku będzie nam łatwiej zarządzać zapasami. Wszystko idzie tak jak założyliśmy, nawet trochę szybciej niż początkowo planowaliśmy  - powiedział Owczarek.

- Liczymy, że koszty zostaną obniżone, bo tegoroczna baza zawiera elementy związane z restrukturyzacją. Jest więc szansa na poprawę rentowności - dodał.
Eurocash podtrzymuje cel 20 mld zł obrotów do 2015 roku.

W trzecim kwartale 2011 roku grupa Eurocash miała 2,7 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 24,1 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 14,1 proc. rdr do 65,6 mln zł, EBIT wzrósł o prawie 15 proc. rdr do 47,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 36,5 mln zł, co oznacza wzrost o 8,1 proc. rdr

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.