PARTNER PORTALU

Eurocash szykuje transformację cyfrową Delikatesów Centrum

Autor: MK 22 marca 2021 11:52

Eurocash szykuje transformację cyfrową Delikatesów Centrum Sklepy Delikatesy Centrum to ok. 1 550 placówek, fot. Luis Amaral, Eurocash

W 2021 r. sieć Delikatesy Centrum zamierza skupić się na rozwoju oferty dla klientów, transformacji cyfrowej (zaawansowana analityka) oraz ekspansji. W realizacji ostatniego punktu sklepom pomoże umowa zawarta z Arhelanem.

W 2020 r. Delikatesy Centrum zrealizowały nastepujące plany: wdrożono nową politykę cenową oraz nowe promocje, ujednolicono asortyment, zakończono wdrożenie usługi click&collect oraz zakończono rebranding sieci Mila. Teraz czas na rozwój cyfrowy oraz ekspansję poprzez sieć Arhelan.

Przypomnijmy, 11 marca Eurocash poinformował, że zawarł umowę inwestycyjną, na podstawie której nabędzie 49% (a docelowo 50%) udziałów w spółce Arhelan prowadzącej sklepy w północno-wschodniej Polsce. Transakcja uzależniona jest od spełnienia szeregu warunków, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad Arhelanem.

Zawarta umowa inwestycyjna przewiduje, że w późniejszym terminie Eurocash nabędzie dodatkowo 1% udziałów w Arhelanie, zwiększając tym samym swoje zaangażowanie do 50%. Umowa określa również zasady współpracy Arhelanu z Grupą Eurocash, w tym docelowego funkcjonowania Arhelanu w ramach struktur franczyzowych sieci Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum.

Sieć Arhelan liczy 98 sklepów i wygenerowała 500 mln zł sprzedaży w 2020 roku. Średnia powierzchnia sklepu to 370 mkw. Firma posiada własne centrum dystrybucyjne w Bielsku Podlaskim, a w latach 2018-2020 otworzyła 33 sklepy.

W 2018 r. Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash zapowiedział, że bazując na sieci Delikatesy Centrum, a także rzejętych supermarketach Eko i Mila, które w sumie liczyły niemal 1600 sklepów, chce stworzyć rozpoznawalną w całej Polsce sieć około 2400 supermarketów proximity.

Plan ekspansji Grupy:

 

fot. Grupa Eurocash
fot. Grupa Eurocash


Na koniec 2020 r. sieć handlu detalicznego Grupy Eurocash obejmowała 1 573 małe supermarkety (967 franczyzowych oraz 606 własnych), w tym 1 545 działających pod marką Delikatesy Centrum, oraz 432 saloników prasowych Inmedio (spadek o 18 placówek rok do roku). 

Sieci franczyzowe Eurocash zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Detal generuje 23 proc. sprzedaży Grupy Eurocash.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9865
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.