Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Eurocash wydał na szkolenia 7 mln zł, w tym 3,2 mln zł na bonusy dla pracowników

Niemal 12 tys. osób skorzystało ze szkoleń w ramach Akademii Umiejętności Eurocash, kompleksowego projektu podnoszenia kwalifikacji właścicieli i pracowników niezależnych sklepów detalicznych w 2011 roku. Eurocash przeznaczył na ten cel 7 mln zł, z czego 3,2 mln na bonusy dla pracowników.
Reklama
Akademia Eurocash to kompleksowy projekt składający się z trzech, uzupełniających się segmentów. Pierwszy z nich, dotyczy oferty szkoleniowej. Obecni uczestnicy projektu, franczyzobiorcy Delikatesów Centrum, IGA, ABC, Zielony Kłos oraz ich pracownicy, mogą skorzystać z oferty kursów i programów szkoleniowych, prowadzonych przez najlepszych ekspertów na rynku.

Akademia to szereg kursów w formie konferencji, spotkań i wykładów, cykli szkoleń w sklepach modelowych, a także w formie e-learningu. W 2011 r. w ramach Akademii przeprowadzono 224 warsztatów, w których wzięło udział niemal 2,5 tys. uczestników oraz zorganizowano 6 dni konferencji dla 450 osób. W niemal 110 kursach e-learningowych uczestniczyło natomiast ponad 8,6 tys. osób.

Program oraz tematyka kursów zostały dopasowane do czterech głównych grup odbiorców: właścicieli sklepów, kierowników, pracowników działów mięsa-wędliny i pracowników pozostałych działów. Podczas kursów właściciel sklepu może poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania finansami sklepu, zarządzania zespołem, czy polityką cenową i promocyjną oferowanego asortymentu. Z drugiej strony pracownicy odpowiedzialni np. za dział mięsa-wędliny, czy warzywa-owoce dowiedzą się wszystkiego o najlepszych praktykach w kontroli jakości, produktów, ich odpowiedniego przechowywania, eksponowania czy sezonowości. Szereg kursów skupia się również na profesjonalnej obsłudze klienta, efektywnym zamawianiu i magazynowaniu, czy zarządzaniu konkretnymi kategoriami produktów.

Drugą częścią projektu Akademii Eurocash objęci są obecnie właściciele i pracownicy wszystkich sklepów Delikatesy Centrum. Raz na kwartał, odbywały się w nich badania typu "Tajemniczy Klient", które jest unikalnym na polskim rynku sposobem na weryfikację i ocenę skuteczności szkoleń odbytych w ramach projektu.

Przeprowadzone badania dowodzą, że szkolenia przynoszą pozytywne efekty. Dla przykładu, w pierwszej fali badań dotyczących ekspozycji warzyw i owoców zgodnie z najlepszymi standardami oraz mięsa i wędlin, zyskały oceny na poziomie odpowiednio 50,2 proc. oraz 57,3 proc. W badaniach przeprowadzonych w IV kw. ubiegłego roku oceniono te dwa obszary na odpowiednio 94,4 proc., czy 99,8 proc. Zdecydowany wzrost wskaźników towarzyszył również ocenom obsługi klienta przez pracowników. Efekty szkoleń potwierdza również inny wskaźnik: średnia sprzedaż brutto na pracownika. W zeszłym roku wskaźnik ten był o 2,1 punktu procentowego wyższy w sklepach, które wzięły udział w Akademii, porównując ze sklepami, które nie uczestniczyły w szkoleniach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.