Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Eurocash zainwestował 15 mln zł w platformę eurocash.pl

Wiedza o lokalnym rynku, w tym dane demograficzne, rankingi najlepiej sprzedających się produktów i podgląd gazetek konkurencji, szybka i „ucząca się” wyszukiwarka towarów, inteligentne listy zakupowe, informacje o kampaniach telewizyjnych producentów FMCG czy możliwość zamawiania produktów bezpośrednio z interaktywnej gazetki promocyjnej – to nowe funkcjonalności platformy eurocash.pl, w którą Grupa Eurocash zainwestowała 15 mln zł.
Reklama

Już obecnie miesięczna wartość sprzedaży przez aplikację mobilną to 40 mln zł, czyli 480 zł rocznie. W przyszłym roku Eurocash zakłada, że rocznie będzie to 600 mln zł. Grupa chce, by docelowo wszyscy klienci korzystali z platformy i zamawiali w systemie online. Jest to krok firmy w kierunku strategii omnichannel, który pozwoli też zmienić rolę przedstawicieli handlowych ze sprzedażowej na doradczą. Z kolei na poziomie sklepów, uwolni kierowników sklepów z zaplecza i pozwoli im na mobilność, w tym zamawianie towaru z sali sprzedaży i kontakt z klientem końcowym. Prosta i intuicyjna aplikacja ma szczególne znaczenie w czasach dużej rotacji pracowników. Pozwala na łatwe przejęcie obowiązków poprzednika.  

"Dzięki platformie właściciel sklepu małoformatowego ma więcej informacji o rynku niż dyrektor dużej, centralnie zarządzanej sieci handlowej – mówi Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.

Platforma przeszła pomyślnie fazę testów i jest realnym wsparciem dla właścicieli sklepów: obniża ich koszty działalności i pozwala na koncentrację wysiłków na konsumencie. - Od lat konsekwentnie zmieniamy oblicze polskiego handlu inwestując w rozwiązania, również z obszaru nowych technologii, które mają ułatwiać prowadzenie biznesu detalicznego przez niezależnych przedsiębiorców - eurocash.pl jest tego najlepszym przykładem – dodaje Luis Amaral. 

Eurocash Dystrybucja to część Grupy Eurocash odpowiedzialna za aktywną dystrybucję. Kanały elektroniczne Eurocash Dystrybucja generują obecnie 3 mld zł obrotu rocznie. 85 proc. z 14 tys. klientów Eurocash Dystrybucja korzysta z rozwiązań cyfrowych, z czego 50 proc. korzysta z aplikacji mobilnej. Średnia wartość koszyka produktów zamawianych w aplikacji to 3 tys. zł. Na nowe rozwiązanie eurocash.pl przeszło dotychczas 1,2 tys. sklepów.

Platforma wystartowała oficjalnie 24 września. Platforma eurocash.pl dostępna jest w trzech wersjach: online, cloud i mobile. W przyszłości planowane jest udostępnienie narzędzia klientom pozostałych jednostek biznesowych Grupy Eurocash.
– Niezależni detaliści muszą stawiać czoło coraz silniejszym dyskontom. Dlatego bardzo liczą na dystrybutorów, którzy nie tylko zapewniają szeroki asortyment i konkurencyjne ceny towaru, ale są również partnerami w biznesie – mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja. 
Funkcjonalności eurocash.pl to:
• Moduł „W Twojej okolicy” – baza wiedzy o lokalnym rynku, przygotowana z wykorzystaniem danych i analiz własnych, oraz firm współpracujących z Eurocash. Dane demograficzne, zwyczaje zakupowe, rankingi najlepiej sprzedających się produktów czy podgląd gazetek konkurencji
• Inteligentna, szybka wyszukiwarka – „uczy” się klienta, zapamiętuje i podpowiada właściwe hasła, ignoruje błędy.
• Listy zakupowe – oparte na zaawansowanych algorytmach, podpowiadają najczęściej zamawiane produkty i przypominają o tych dawno nie wybieranych.
• Sekcja Wiem Więcej – dostęp do informacji pozwalających skutecznie konkurować na rynku
m.in. wiedzy ekspertów, nowości i trendów rynkowych.
• Produkty w TV – informacje o telewizyjnych kampaniach reklamowych, planowanych przez producentów współpracujących z Eurocash Dystrybucja.
• Dostęp do bieżącego budżetu zakupowego i wgląd w indywidualny system rabatowy
• Składanie i śledzenie reklamacji w systemie 24/7
• Aukcje – dostępne w zintegrowanej z platformą aplikacji mobilnej pozwalają na licytowanie produktów w wyjątkowych cenach.

Platforma umożliwia m.in.: analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych. System wykorzystuje różne metody komunikacji jak powiadomienia „push” (wysyłane przez aplikację mobilną i web), czat, SMS oraz e-mail. 
Aplikacje zostały zaprojektowane całkowicie od początku. Wykorzystano najnowsze trendy i standardy user experience (UX) - „Progressive Web Apps”, „Weather and mood apps”, „Minimalism”. Rozwiązanie eurocach.pl jest w pełni zintegrowane z używanymi systemami ERP i analizy danych - SAP / SAP HANA / SAP Hybris Marketing.

Spółka Divante we współpracy z firmą Uxeria odpowiadała za obszar user experience oraz stronę graficzną projektu a także proces wdrożenia nowych użytkowników, również dla wersji mobilnej systemu. Celem działań było przede wszystkim zapewnienie płynności procesów, przyspieszenie obsługi i efektywna prezentacja funkcjonalności platformy. - Planujemy uruchomienie kolejnych, nowych funkcjonalności platformy w 2019 roku - powiedział Andrzej Szałowski, dyrektor marketingu w Eurocash Dystrybucja.

- Klienci B2B kupują często i regularnie. Ich koszyk jest dużo większy i ma wyższą wartość, niż w przypadku segmentu B2C, dlatego skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na uproszczeniu poszczególnych procesów i ergonomii całego serwisu – powiedziała Małgorzata Rusin, Chief Sales Officer Divante. 

W czerwcu 2017 r. Eurocash wprowadził aplikację mobilną wspierającą zarządzanie sklepem.

Eurocash Dystrybucja należy do Grupy Eurocash, spółki zajmującej się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. 14 tysięcy sklepów działa pod takimi markami, jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
W ofercie Eurocash Dystrybucja znajduje się ok. 11 tysięcy produktów. Jednostka współpracuje z blisko 600 dostawcami, obsługując rocznie blisko 20 tys. sklepów. Cała Grupa Eurocash obsługuje ok. 80 tys. sklepów. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum