PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Eurocash zwiększył zysk netto o 24,4 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 27 sierpnia 2010 09:55

Eurocash zwiększył zysk netto o 24,4 proc.

Grupa Eurocash zwiększyła przychody ze sprzedaży z 3,2 mld zł w 2009 r. do 3,3 mld zł. Zysk netto wzrósł w tym okresie o 24,4 proc. do 46,9 mln zł.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w I półroczu 2010 r. wzrosła o 3,29 proc. r/r do 3,3 mld zł. Ta dynamika sprzedaży wynikała m.in. z przejęcia PH Batna, której sprzedaż konsolidowana była od dnia 1 grudnia 2009 r.

Wzrost sprzedaży zanotowany przez formaty Cash&Carry oraz Delikatesy Centrum był kompensowany spadkiem sprzedaży Eurocash Dystrybucja.

Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,92 p.p. do 9,69 proc. EBITDA za 1 półrocze 2010 r. wzrosła o 9,58 proc. do 81,88 mln zł. Marża EBITDA dla Grupy Eurocash wzrosła o 0,14 p.p. do 2,48 proc.

Zysk netto wyniósł w 1 półroczu 2010 r. 46,93 mln zł, 24,36 proc. więcej niż w 1 półroczu 2009 r.

Wyniki Eurocash były w istotnym stopniu obciążone kosztami programów motywacyjnych (opcji na akcje) dla pracowników Grupy Eurocash oraz programów opcji na akcje związanych z transakcjami nabycia KDWT. Łączne koszty programów opcji na akcje wyniosły w 1 półroczu 2010 r. 1,36 mln zł w porównaniu do 2,7 mln w 1 półroczu 2009 r.

Zarząd spółki w raporcie zwrócił uwagę na to, że w branży hurtowej dystrybucji FMCG, sprzedaż w pierwszym kwartale roku jest tradycyjnie niższa niż w innych kwartałach. Najwyższa sprzedaż realizowana jest w okresie lata, następnie stabilizuje się w IV kwartale.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7952

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,64

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.