Konsumenci w 2021 będą oczekiwali od marek empatii

Pandemia gwałtownie i na trwałe zmieniła zwyczaje zakupowe oraz ukształtowała nowe potrzeby konsumentów. Jak ocenia Euromonitor, dostosowywanie strategii do nowych trendów konsumenckich umożliwi firmom przetrwanie i pokonanie przeciwności. Co zatem czeka nas w najbliższym roku?
Euromonitor opublikował 10 najważniejszych trendów, które w 2021 roku będą dominować na globalnych rynkach i którymi warto kierować się kształtując sprzedaż. Niektóre z nich, jak np. obsesja na punkcie higieny to zachowania, wykreowane w czasie pandemii. Inne, np. łączenie świata cyfrowego z realnym istniały już wcześniej, jednak COVID-19 wzmocnił je.
Build Back Better
Przeczytaj także:
Jak tłumaczą autorki raportu Euromonitora, Alison Angus i Gina Westbrook, konsumenci nie postrzegają już firm jako podmiotów nastawionych tylko na zysk. Po COVID-19 pojawiają się nowe oczekiwania, dotyczące ochrony zdrowia i interesów społeczeństwa, a także planety.
Głównym priorytetem dla konsumentów przed COVID-19 było zmniejszenie ilości używanego plastiku, spowodowane obawami o zmianę klimatu. W czasie pandemii uwaga opinii publicznej przeniosła się z zagrożeń środowiskowych na priorytety społeczne. Konsumenci oczekiwali, że marki będą chronić zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, jednocześnie pomagając lokalnym społecznościom. W efekcie, silną potrzebą konsumentów stała się większa empatia marek łączona z poczuciem odpowiedzialności społecznej. Jednak wywołany pandemią gwałtowny wzrost inicjatyw społecznych nie przyćmi świadomości ekologicznej. Konsumenci będą nadal szukać marek, które pomogą uczynić świat czystszym, zdrowszym, bardziej odpornym i sprawiedliwym.
Przeczytaj także:
Konsumenci będą traktować kwestie społeczne i środowiskowe poważniej, nagradzając firmy, które wykorzystują swoje zyski na budowanie dobrej przyszłości po pandemii. Marki, które odbudowują bardziej ekologiczny i sprawiedliwy świat, mogą zyskać nie tylko przewagę konkurencyjną, ale także zaufanie społeczeństwa.
Cały artykuł w Strefie Premium


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 13:02 Biedronka, Leroy Merlin i Action najemcami Atut Ruczaj 2
- 13:01 Browar Czarnków pożycza 500 tys. zł na pełne wznowienie produkcji
- 12:45 Szacowana stopa bezrobocia w lutym br. to 6,6 proc.
- 12:32 MF pracuje nad ustawą ws. crowdfundingu
- 12:27 Złote Tarasy zainwestowały w wielkoformatowe ekrany LED
- 12:20 Gowin: przez ostatni rok uratowaliśmy ponad 6,9 mln miejsc pracy
- 12:04 Drogerie Kontigo chcą wzmocnić relacje z klientkami
- 12:03 Niemal jedna trzecia obiektów Panattoni będzie w tym roku zasilana zieloną...
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.