PARTNERZY PORTALU

Euromonitor: Przyszłość detalu to omnichannel

Autor: Paulina Bełżecka 9 czerwca 2021 15:07

Euromonitor: Przyszłość detalu to omnichannel Najważniejszym globalnym trendem detalicznym napędzanym przez COVID-19 był rozwój kanału e-commerce. Fot. Shutterstock

Wraz z wygaszaniem pandemii, coraz mniejsze znaczenie dla handlu detalicznego będzie miało bezpieczeństwo w sklepach. Na znaczeniu zyskiwać będzie natomiast omnichannel oraz trend świadomej i odpowiedzialnej konsumpcji – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Aleksandras Bacevicius, analityk Euromonitor International.

Pandemia zmienia postawy zakupowe klientów. Jakie jest obecne znaczenie trendu „eko”? Czy produkty wykonane z dbałością o środowisko nadal cieszą się popularnością wśród konsumentów?

Zrównoważony rozwój jest nadal ważnym czynnikiem na wszystkich rynkach FMCG w Polsce. Według platformy Euromonitor International Product Claims and Positioning, na wszystkich badanych przez Euromonitor rynkach FMCG w Polsce, produkty opatrzone etykietami etycznymi stanowiły 13% całkowitej liczby SKU w 2020 roku. Proporcje te różnią się w zależności od rynku FMCG. Na przykład, żywność paczkowana i napoje bezalkoholowe prowadzą z 30% wszystkich SKU wśród tej kategorii. Napoje alkoholowe i produkty pielęgnacji zwierząt znajdują się na przeciwległym krańcu skali, gdzie tylko ponad 5% produktów ma deklarację etyczną.

Na całym świecie następuje również zmiana w kierunku zrównoważonego rozwoju ukierunkowanego na cel – marki stosują szeroką gamę innowacyjnych podejść w celu osiągnięcia zrównoważonych wyników. Jednak konsumenci coraz bardziej obawiają się potencjalnego „greenwashingu” i zamiast tego szukają marek zorientowanych na cel, które ucieleśniają zrównoważony rozwój we wszystkich obszarach ich działalności.

Jaka powinna być „sieć handlowa przyszłości”? Co może być najważniejsze: e-commerce, omnichannel, zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo zakupów, inne czynniki?

Najważniejszym globalnym trendem detalicznym napędzanym przez COVID-19 był rozwój kanału e-commerce. Choć e-commerce jest najszybciej rozwijającym się kanałem w ciągu ostatnich 15 lat, intensywność kryzysu przyspieszyła jego rozwój – poszerzyła się pula kupujących, a także kategorie produktów, w których robili zakupy (przełom dla zakupów online). Pośrednicy, tacy jak platformy online, odnotowali nieproporcjonalny wzrost handlu elektronicznego podczas pandemii.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • orfeusz 2021-06-11 06:30:45

    A ty kolega wróć do szkoły i najpierw naucz sie pisać po polsku. Mówic bedziesz póżniej jak poczytasz.

    Aż mi przykro jak czytam co piszesz....bo ty pewnie tak myślisz i co najgorsze , jesteś zapewne przekonany ,że to mądre i trafne. Otóż nie, dupa..nie trafiony

  • Xxxx 2021-06-09 18:27:41

    Co oni chcą ratować. Skoro tyle sklepów ma problemy to znaczy że nie jest to wina sklepu (kierownictwa czy też personelu) . Jest to problem całego zarządu na niższym szczeblu którzy nie mają pojęcia codo chandlu. Marketing i dział chandlowy też leży. Powolne pozbywanie centrali z dowcawcami też swoje robi. Klient idąc do sklepu obok zrobi te same zakupy a zapłaci 20 zł mniej niż DC. Wasze promocje są słabe i powtarzają się średnio co 2 tyg i macie może że 2 produkty w gazetce tańsze od konkurencji Biedronki,, Lidla itp to tam trzeba dać koło ratunkowe. A co zrobiliście z pieniędzmi z Tarczy covidowejnawet sklepow nie odkazaliscie jak pół załogi była chora i sklep był zamknięty badzi była jedna zmiana. Mowa tu o dezyfekcji towaru na półkach itp nie woskach i kasach co pracownicy w swoim zakresie robili.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10693
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    7,22

  • Min

    5,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.