Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Euromonitor: Przyszłość detalu to omnichannel

Wraz z wygaszaniem pandemii, coraz mniejsze znaczenie dla handlu detalicznego będzie miało bezpieczeństwo w sklepach. Na znaczeniu zyskiwać będzie natomiast omnichannel oraz trend świadomej i odpowiedzialnej konsumpcji – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Aleksandras Bacevicius, analityk Euromonitor International.
Reklama

Pandemia zmienia postawy zakupowe klientów. Jakie jest obecne znaczenie trendu „eko”? Czy produkty wykonane z dbałością o środowisko nadal cieszą się popularnością wśród konsumentów?

Zrównoważony rozwój jest nadal ważnym czynnikiem na wszystkich rynkach FMCG w Polsce. Według platformy Euromonitor International Product Claims and Positioning, na wszystkich badanych przez Euromonitor rynkach FMCG w Polsce, produkty opatrzone etykietami etycznymi stanowiły 13% całkowitej liczby SKU w 2020 roku. Proporcje te różnią się w zależności od rynku FMCG. Na przykład, żywność paczkowana i napoje bezalkoholowe prowadzą z 30% wszystkich SKU wśród tej kategorii. Napoje alkoholowe i produkty pielęgnacji zwierząt znajdują się na przeciwległym krańcu skali, gdzie tylko ponad 5% produktów ma deklarację etyczną.

Na całym świecie następuje również zmiana w kierunku zrównoważonego rozwoju ukierunkowanego na cel – marki stosują szeroką gamę innowacyjnych podejść w celu osiągnięcia zrównoważonych wyników. Jednak konsumenci coraz bardziej obawiają się potencjalnego „greenwashingu” i zamiast tego szukają marek zorientowanych na cel, które ucieleśniają zrównoważony rozwój we wszystkich obszarach ich działalności.

Jaka powinna być „sieć handlowa przyszłości”? Co może być najważniejsze: e-commerce, omnichannel, zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo zakupów, inne czynniki?

Najważniejszym globalnym trendem detalicznym napędzanym przez COVID-19 był rozwój kanału e-commerce. Choć e-commerce jest najszybciej rozwijającym się kanałem w ciągu ostatnich 15 lat, intensywność kryzysu przyspieszyła jego rozwój – poszerzyła się pula kupujących, a także kategorie produktów, w których robili zakupy (przełom dla zakupów online). Pośrednicy, tacy jak platformy online, odnotowali nieproporcjonalny wzrost handlu elektronicznego podczas pandemii.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum