Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Europa Wschodnia napędza sprzedaż Grupy Metro

Według wstępnych i niezaudytowanych danych, METRO AG osiągnęło wzrost sprzedaży o 2,4 proc. LfL i o 2,5 proc. w lokalnej walucie w roku finansowym 2018/19. Wyniki sprzedaży są zgodne z szacunkami, mówiącymi o wzroście w granicach  1-3 proc. Wyniki obejmują chiński oddział METRO, który został sprzedany w październiku br.
Reklama

Silny był szczególnie  IV kwartał 2018/19 z 2,5 proc. wzrostem sprzedaży LfL i 3,9 proc. wzrostem sprzedaży ogółem. Napędzała go przede wszystkim sprzedaż w Europie Wschodniej (z wyłączeniem Rosji), Europie Zachodniej (z wyjątkiem Niemiec) i Azji.

Uwzględniając wahania kursów walut, całkowita sprzedaż METRO AG w roku budżetowym 2018/19 wzrosła o 1,5 proc. do 29,9 mld euro. - W ubiegłym roku obrotowym przyspieszyliśmy wzrost sprzedaży w wyniku przekształcenia się w w pełni skoncentrowaną hurtownię. Europa Wschodnia (bez Rosji) i Azja ponownie odnotowały silny wzrost. W Europie Zachodniej (z wyjątkiem Niemiec) poprawiliśmy wyniki rdr - powiedział Olaf Koch, prezes zarządu METRO AG. - Możemy potwierdzić prognozy EBITDA na rok budżetowy 2018/19. Po sprzedaży większościowego pakietu akcji w METRO w Chinach nasze główne grupy klientów HoReCa i Trader będą stanowiły 70 proc. sprzedaży. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego strategicznego postępu. 

W Niemczech METRO nieznacznie zwiększyło sprzedaż porównywalną (o 0,3 proc.) w roku budżetowym 2018/19. Europa Zachodnia (z wyłączeniem Niemiec) osiągnęła wzrost LfL o 1,3 proc. przy solidnym wzroście, który był szczególnie napędzany przez Francję, Hiszpanię i Portugalię. Rosja (-4,3 proc.) wykazuje poprawę trendów w porównaniu z poprzednim rokiem; otoczenie rynkowe pozostaje jednak trudne. Europa Wschodnia (+6,3 proc.) i Azja (+5,1 proc.) pozostają motorem wzrostu dla METRO.

Na dzień 30 września 2019 r. sieć sklepów obejmuje 775 sklepów, 6 sklepów więcej rdr.

Internetowy rynek B2B METRO Markets, który został uruchomiony w połowie września 2019 r. w Niemczech, jest specjalnie zorientowany na klientów HoReCa, w ciągu zaledwie jednego miesiąca powiększył się i oferuje około 65 000 artykułów niespożywczych od 70 partnerów.

W wyniku sprzedaży większościowego pakietu akcji METRO w Chinach (umowę zawarto 11 października 2019 r.) oddział został zgłoszony na dzień 30 września 2019 r. jako działalność zaniechana zgodnie ze standardem MSSF 5. Skorygowana o tę transakcję, sprzedaż LfL METRO wzrosła o 2,1 proc., a całkowita sprzedaż wzrosła o 1,1 proc. do 27,1 mld euro.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.