PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

EY: 6 kluczowych zasad na drodze do rentownego wzrostu

Autor: Adam Malarski, starszy menedżer w dziale doradztwa biznesowego EY, zespół handlu i Produktów Konsumenckich 12 grudnia 2019 13:42

EY: 6 kluczowych zasad na drodze do rentownego wzrostu fot. Adam Malarski, EY

Coraz bardziej konkurencyjny krajobraz powoduje, że 75%* firm sektora produktów konsumenckich otwarcie przyznaje, że zmaga się z rosnącą rywalizacją na rynku. Widzimy to w szczególności wśród detalistów, którzy walcząc między sobą o konsumenta, poszukują oszczędności między innym w cenach zakupu u producentów.

Pomimo spektakularnych wzrostów sprzedaży osiąganych w ostatnich latach, nawet 73% firm uważa, że zyskowny wzrost jest dużo trudniejszy do zrealizowania dziś niż 3 lata temu. Rozwiązując problemy na poziomie strategicznym i operacyjnym, pomagamy klientom w transformacjach, które umożliwiają osiąganie zrównoważonych wzrostów.

73% firm* wskazuje na disruptions w sektorze wynikające z technologii, co w efekcie wpływa na zmieniające się relacje z konsumentami w kierunku świata cyfrowego oraz dostępnością danych, które nie są umiejętnie wykorzystywane. W nowej rzeczywistości zaawansowana analityka danych pozwala na sprostanie wyzwaniom związanym z łańcuchem wartości, takim jak ograniczone wydatki konsumentów i zmieniające się koszty przy jednoczesnej koncentracji na wzroście.

Net Revenue Management
Rosnąca presja właścicieli na poprawę rentowności koncentruje się na poprawie warunków handlowych i zwiększeniu efektywności. Rozwiązania, które zawarte są w ramach transformacji komercyjnej zapewniają szeroki zakres korzyści: m.in. pomoc klientom w zakresie tworzenia, wykorzystywania i skalowania analityki handlowej w sposób, który pozwoli im wykorzystać kluczowe dźwignie komercyjne, odblokować rozwój i poprawić wyniki biznesowe.
Można wyróżnić dwa obszary aktywnego zarządzania transformacją związaną z rentownością komercyjną: kreowanie wartości i optymalizacja cen.
Kreowanie wartości odbywa się poprzez zwiększanie ceny jednostki wolumenu. Identyfikujemy, czy właściwy produkt jest sprzedawany we właściwym opakowaniu, we właściwym miejscu, we właściwej cenie i czy odpowiada na potrzebę konsumenta. Pomaga to odpowiedzieć m.in. na takie pytania czy obecne portfolio produktowe zaspakaja wszystkie potrzeby konsumenta oraz czy obecna polityka cenowa odzwierciedla siłę marki.
Optymalizacja cen natomiast obywa się poprzez zmniejszenie nieefektywnych inwestycji handlowych, dzięki głębokiemu zrozumieniu danych finansowych, komercyjnych i rynkowych.
Te dwa obszary stanowią podstawę Net Revenue Management, aktywnego zarządzania rentownymi przychodami firmy. Dzięki temu podejściu można przeprowadzić transformację dla 6 kluczowych dźwigni i pomóc wypracować nowe linie produktowe lub marki w oparciu o wiedzę o konsumentach, zdefiniować długoterminowe strategie cenowe, zarekomendować zmiany architektury cen dla istniejącego portfolio czy nawet zarekomendować zmiany nieefektywnych zapisów w umowach handlowych.


KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6709
Ilość aktualnych ofert: 432814

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,18

  • Śr

    8,28

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.