Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

EY na EEC: Pandemia to moment prawdy dla firm

Zdaniem Arkadiusza Gęsickiego, partner EY-Parthenon, EY Polska, okres pandemiczny to moment prawdy dla firm handlowych i usługowych, moment lojalizacji klienta.
Reklama

Jakie obawy towarzyszą (post)pandemicznym konsumentom? Arkadiusz Gęsicki podczas debaty "Obywatel i konsument w czasach nowej normalnośc" wskazał na trzy wiodące aspekty: troskę o zdrowie własne i rodziny, strach przed utratą pracy oraz niepokój o finanse.

- W Polsce dwa ostatnie są bardziej widoczne niż w innych badanych przez nas krajach. Co łączy wszystkich konsumentów to wpływ pandemii na modus operandi dnia codziennego. Życie zawodowe „zlało” się z prywatnym, jesteśmy ograniczeni co do sposobu spędzania wolnego czasu. To, w połączeniu ze strachem o finanse, przełożyło się na postrzeganie budżetu domowego. Ponad 50 proc. badanych stawia cenę jako pierwszy czynnik wyboru produktu. Klienci przez pryzmat oszczędności zwracają większa uwagę na zużycie energii, ubrań, opakowania. Z drugiej strony połowa badanych deklaruje, że może wydać więcej pieniędzy, jeśli produkty pochodzą od firm zrównoważonych. Proaktywne reakcje producentów mogą pomóc w podjęciu decyzji, co jest najważniejsze - tłumaczy ekspert.

Moment prawdy

Zdaniem Arkadiusza Gęsickiego okres pandemiczny to moment prawdy dla firm handlowych i usługowych, moment lojalizacji klienta. - Kiedyś segmentowaliśmy klientów poprzez takie kryteria, jak wiek, zarobki, płeć, miejsce zamieszkania, potem również na płaszczyźnie behawioralnej (nastawienie do zakupów). Teraz dochodzi trzecia płaszczyzna - wpływ i głębokość dotknięcia przez pandemię. Firmy walczą dziś o każdą minutę uwagi klienta, głównie poprzez cyfrowe nośniki. Życie nie będzie się jednak toczyło wyłącznie w digitalu. Nie wierzę w to, że centra handlowe znikną, ale zmieni się ich misja - nie tylko zakupy będą magnesem, ale i nowe doświadczenia, emocje, spędzanie czasu, eventy. Tak jest w warszawskiej Arkadii. Nie wszystko musi być online, ale kontakt z klientem musi być we wszystkich kanałach. Część detalistów odświeżyła swoje tzw. „value proposition” nowym formatem, asortymentem, żeby przykuć uwagę klienta - wskazuje przedstawiciel EY.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.