Feno.pl na X FRSiH: Firmy spożywcze powinny korzystać z siły mediów społecznościowych
- Dawniej firmy spożywcze głównie skupiały się na dystrybucji, a kwestia marketingowa była trochę przez nie zaniedbana. Obecnie żyjemy w czasach, w których dystrybucja i marketing muszą iść w jednym czasie, ponieważ konsumenci chcą coś wiedzieć o produktach, np. czy odpowiadają ich stylowi życia - mówiła Karolina Liberka, Business Development Deputy Director w Feno.pl.
- Jeszcze pięć lat temu cała branża handlowa wydawała na marketing tyle co branża spożywcza, a dziś branża handlowa wydaje dużo więcej - dodała.
Warto wiedzieć - tłumaczyła - czym mają być nasze produkty i czym mają się wyróżnić.
Karolina Liberka zwróciła uwagę na fakt, że kulinaria cały czas cieszą się niesłabnącą popularnością, zmieniają się tylko upodobania konsumentów, np. w ubiegłym roku popularnością cieszyła się kuchnia tajska, a obecnie można zauważyć zainteresowanie kuchnią japońską, np. daniem ramen.
- Dwa miliony ludzi czyta blogi kulinarne, które generują bardzo dużą aktywizację konsumentów - wyjaśniała.
Zaznaczyła też, że z jednej strony ważne jest, aby firmy spożywcze korzystały ze współpracy z blogerami i influencerami, z drugiej - nie byłaby dobra sytuacja, w której wszystkie marki zaczęłyby masowo współpracować np. z trendsetterami.
- Bardzo ważne jest odpowiednie dobranie influencera do swojej marki. W kontekście promowania żywności warto poszukać autorytetów, którzy się dobrze kojarzą z daną marką żywnościową - tłumaczyła.
Dodała, że obecnie siła social media to siła, której nie można pomijać w budżetach marketingowych i w planowaniu komunikacji. - To jest jedno z najbardziej dokładnych narzędzi, jeśli chodzi o targetowanie - mówiła.