Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Field marketing otwiera drzwi do świata marki

Klienci doceniają kreatywne i nieszablonowe działania  marek, które wychodzą konsumentom naprzeciw i proponują coś więcej niż standardowa obsługa klienta. W akcjach field marketingowych możemy wykreować dowolną scenografię i środowisko i oddziaływać praktycznie na wszystkie zmysły shoppera – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Przemysław Bogdański, prezes OEX Cursor SA.
Reklama

DH:  Field marketing to zarządzanie projektami wsparcia sprzedaży w terenie.  W jakich branżach te działania się sprawdzają?

Przemysław Bogdański: W przypadku działań samplingowych głównymi odbiorcami naszych usług są firmy z branży FMCG, natomiast, jeśli mówimy o konsultantach sprzedaży czy eventach nie znam branży, w której takie działania nie przynosiłyby wymiernych korzyści. Pracujemy dla producentów sprzętu AGD, farb, branży motoryzacyjnej, finansowej czy farmaceutycznej.

Badania dowodzą, że firmy, które dbają o pozytywne doświadczenia klienta z marką osiągają też lepsze wyniki sprzedażowe. Szczególnie ważne okazują się: wiarygodność oraz personalizacja. Klienci doceniają kreatywne i nieszablonowe działania  marek, które wychodzą konsumentom naprzeciw i proponują coś więcej niż standardowa obsługa klienta. W ostatnich kilku latach obserwujemy zmianę preferencji konsumentów i czynników, które mają wpływ na ich opinie. Obecnie, konsument poszukuje nie tylko produktu o jak najlepszej jakości w jak najlepszej cenie, ale oczekuje, że marka będzie komunikowała się odpowiednim jezykiem, będzie działała zgodnie z wartościami  jak np. ekologia i będzie w stałym kontakcie. Raport Salesforce o trendach w marketingu mówi, że dla ponad 80 proc. klientów cena jest tak samo ważna jak Customer Experience rozumiany jako suma doświadczeń klienta we wszystkich punktach styku z marką.

Akcje terenowe dają firmom bardzo dużo unikalnych możliwości budowania lojalności dotychczasowych klientów, a także przyciągania nowych. Klient może praktycznie wejść do świata marki i w bezpośrednim kontakcie doświadczyć zarówno produktów jak i obsługi klienta czy całej filozofii marki. W akcjach field marketingowych możemy wykreować dowolną scenografię i środowisko, oddziaływać praktycznie na wszystkie zmysły shoppera i w czasie rzeczywistym zbierać dane o doświadczeniach konsumenta. Wreszcie możemy zorganizować je tam gdzie przebywa aktualnie nasza grupa docelowa, lub powiązać z inną aktywnością tej grupy, przez co marka staje się związana z rozrywką, odpoczynkiem, miłym spędzaniem czasu. Od blisko 20 lat realizujemy takie projekty i widzimy rezultaty tego typu działań. Warunkiem sukcesu jest  wzorowa organizacja przedsięwzięcia, dopasowanie działań do celu który ma być osiągnięty  oraz analiza produktu i specyfiki grupy docelowej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.