Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Firmy coraz chętniej szukają pracowników na własną rękę

Według największego serwisu rekrutacyjnego – GoldenLine.pl, w ostatnim czasie wzrosła chęć przedsiębiorstw do poszukiwania pracowników na własną rękę. Aż 63 proc. firm samodzielnie publikowało w serwisie swoje oferty pracy.
Reklama

Zlecając proces rekrutacji firmie zewnętrznej, nie do końca mamy wpływ na wybór przedstawionych nam kandydatów. W przypadku popularnych stanowisk, na które aplikuje wielu kandydatów, taka selekcja wydaje się dobrym rozwiązaniem. Jednak w przypadku stanowisk specjalistycznych, firmy wolą same podejmować decyzje o wyborze lub odrzuceniu kandydata. Decydenci w firmie mogą też podejmować decyzje na bieżąco, np. zaakceptować wynagrodzenie wyższe, niż zakładane na początku widełki płacowe, jeśli stwierdzą, że kandydat jest tego wart. Mają też możliwość zwrócenia uwagi na elementy dodatkowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych.

Obecni pracownicy, zwłaszcza młodzi, potrafią bardzo często zmieniać zatrudnienie. Jeśli dojdą do wniosku, że dane stanowisko czy obowiązki nie do końca pokrywają się z ich oczekiwaniami – po prostu rezygnują. Dla pracodawcy, który przeprowadził wcześniej kosztowny i czasochłonny proces rekrutacyjny w celu znalezienia pracownika, wszystko zaczyna się od nowa. Firma nie może nawet skorzystać z odrzuconych wcześniej kandydatów, gdyż najczęściej znaleźli już zatrudnienie w innym miejscu. Poszukuje więc możliwości szybszych i mniej kosztownych.

 Rozbudowane procesy rekrutacyjne, zwłaszcza zlecane firmie zewnętrznej, trwają zdecydowanie dłużej niż rekrutacja prowadzona przez firmę. O ile w przypadku dużych przedsiębiorstw, wykonanie poszczególnych etapów zleca się często agencjom zewnętrznym, o tyle małe firmy wolą ograniczać koszty, przeprowadzając rekrutacje samodzielnie. Coraz więcej możliwości pozwala im na szybką selekcję i kontakt z wybranymi kandydatami.

Firmy coraz chętniej korzystają z tzw. rekrutacji pasywnej. Pracodawca może szukać kandydatów np. poprzez wirtualną wyszukiwarkę kandydatów zgormadzonych w serwisie, według wybranych przez siebie kryteriów. Tak dokładne doprecyzowanie oczekiwań pozwala na wyszukanie konkretnych profili pracowników. Pracownicy tzw. pasywni, są grupą szczególnie atrakcyjną dla pracodawców. Nie poszukują pracy w danym momencie, sprawdzają się na swoich stanowiskach, najczęściej mają już spore doświadczenie w obecnej firmie, są pożądani na rynku pracy i nie muszą ubarwiać swoich dokumentów aplikacyjnych, aby dostać pracę.

Serwisy rekrutacyjne czy społecznościowe są coraz lepszym narzędziem do employer brandingu.  Zdarza się też często, że firmy otrzymują wiele ofert od kandydatów, mimo że nie ogłosiły procesu rekrutacyjnego. Mogą więc na bieżąco przeglądać spływające aplikacje i korzystać z nich jeśli zachodzi taka potrzeba. Samodzielne poszukiwanie kandydatów, pozwala także przeprowadzić research konkurencji.

Poszukiwanie kandydatów nie ogranicza się już wyłącznie do publikacji ogłoszenia o pracę. Zmiany zachowań i przyzwyczajeń pracowników wymuszają coraz częściej zmianę metod prowadzenia rekrutacji. Niezwykle popularny staje się m.in. social recruitnig, czyli szukanie kandydatów za pomocą mediów społecznościowych.

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.