Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Firmy coraz efektywniej prowadzą działania marketingowe na Facebook'u

Jeszcze 3 lata temu głównym celem obecności firm i marek na Facebooku było zbudowanie społeczności, a więc maksymalizacja liczby fanów obecnych na firmowej stronie. Prowadzona komunikacja rzadko była poprzedzona strategią - częściej były to spontaniczne wpisy i zabawne zdjęcia, nastawione na zbudowanie zaangażowania i wygenerowanie 'lajków". Takie działania rzadko kiedy miały przełożenie na konkretne mierniki marketingowe czy sprzedażowe - uważa Anita Wojtaś-Jakubowska, dyrektor ds. obsługi klienta w agencji Think Kong.
Reklama
Teraz Facebook coraz mocniej dąży do monetyzacji - dziś za pokazanie naszego wpisu określonej grupie, na przykład 10 tys. osób, po prostu trzeba zapłacić. To sprawia, że działania firm i marek prowadzone są z większą rozwagą i z nastawieniem na efektywność.
Dziś Facebook daje unikalną możliwość tworzenia kampanii reklamowych kierowanych do precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej - na przykład wyłącznie zamężnych kobiet z dużych miast w wieku 30-45 lat, które lubią marki kosmetyczne. Na billboardzie czy szerokozasięgowych bannerach nasz przekaz zobaczą tysiące osób, wśród których tylko część będzie stanowiła nasza faktyczna grupa docelowa. Na Facebooku nasza treść reklamowa dotrze tylko do wskazanych z góry osób. Jednocześnie precyzyjne dotarcie do potencjalnego klienta przez największy serwis społecznościowy jest tańsze niż poprzez inne kanały (różnice były nawet ośmiokrotne) - wyjaśnia Anita Wojtaś-Jakubowska.

Think Kong to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media oraz wsparciu komunikacji marek w Internecie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.