Firmy handlowe najbardziej skarżą się na opóźnione płatności
Dyscyplina płatnicza firm nie ulega poprawie. O opóźnieniach płatności kontrahentów wynoszących co najmniej 60 dni w ciągu ostatnich 6 miesięcy, wciąż informuje ponad połowa przedsiębiorstw - 52 proc. Na dodatek więcej firm niż w I kwartale negatywnie patrzy w przyszłość. Pesymistami są głównie firmy z branży handlowej – wynika z badania BIG InfoMonitor.
Badania dotyczące zjawiska zatorów płatniczych wśród MSP pokazują również, że jeśli odbiorca usług czy towaru przeciąga płatność przez miesiąc, to w 90 proc. przypadków pozwoli sobie nie zrobić przelewu również w kolejnym miesiącu.
Choć wskaźniki makroekonomiczne informują o bardzo dobrej kondycji krajowej gospodarki oraz dobrej sytuacji gospodarek zagranicznych, jakość wzajemnych płatności przedsiębiorstw nie zmienia się na lepsze. W II kwartale br. wciąż ponad połowie firm – 52 proc., dokuczają trwające min. 60 dni opóźnienia w uzyskiwaniu płatności od kontrahentów. W porównaniu z I kwartałem tego roku, odnotowano jedynie symboliczną zmianę. Odsetek firm, które miały w minionych 6 miesiącach kłopot z uzyskaniem pieniędzy za sprzedany towar i usługi spadł z 52,6 proc. do 52,1 proc. Obecnie częściej niż pozostali, na opóźnione płatności skarżą się firmy handlowe.
Przeczytaj także:
- W opinii firm handlowych, płatności opóźniają głównie podmioty z branży budowlanej i przemysłowej. Z kolei podmioty usługowe częściej podają, że nieterminowo płacą im głównie przedsiębiorstwa transportowe. O opóźnieniach ze strony szeroko pojętego przemysłu, istotnie częściej informują producenci, którzy sami reprezentują branżę przemysłową – zwraca uwagę Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor.
Co wydaje się zaskakujące, w II kwartale rzadziej problemy z płatnościami od odbiorców sygnalizują mikrofirmy zatrudniające do 9 osób. Jak wynika z badania, najwięcej kłopotów mają natomiast średnie przedsiębiorstwa z załogą liczącą od 50 do 249 pracowników.
Przeczytaj także:
Jeśli chodzi o perspektywy na przyszłość, to liczba przedsiębiorców obawiających się zwiększenia kwot przeterminowanych płatności wzrosła, głównie dzięki handlowi. Opinię, że opóźnionych należności będzie przybywać na początku roku podzielało 15 proc. badanych, obecnie myśli tak 18 proc. firm. Natomiast odsetek optymistów przewidujących poprawę spadł z 22 proc. do 18 proc. (odpowiadały firmy, które mówiły, że mają problem z uzyskiwaniem płatności).
Jakby tego było mało, topnieje odsetek firm, które choć handlują z odroczonym terminem płatności, mają solidnych dostawców i nie dotyczy ich problem opóźnień. Pod koniec zeszłego roku odpowiadało tak 36 proc. firm, na początku tego roku 33 proc., a obecnie jedynie 24 proc.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
-
rufka 2018-06-30 22:11:57
Nie ma się co dziwić,że się skarżą bo to mega utrudnia funkcjonowanie firmy. Dla mnie obecnie najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzanie certyfikatu Rzetelna Firma u potencjalnego kontrahenta. I wtedy wiem, że dostanę swoje pieniądze na czas.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- Pt 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- Pt 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Pt 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Pt 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
35,98
-
Śr
23,11
-
Min
14,40
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.