Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Międzynarodowy handel i relacje gospodarcze po pandemii

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

Firmy MŚP postrzegają elektryki przede wszystkim jako auta miejskie

Przedsiębiorcy z sektora MŚP postrzegają elektryki przede wszystkim jako służbowe auta miejskie dla menadżerów do pokonywania poniżej 100 km dziennie - wynika z opracowanego na zlecenie PKO Banku Polskiego i PKO Leasing “Badania rynku aut elektrycznych (MSP).
Reklama

Jednocześnie MŚP oceniają koszt utrzymania samochodów elektrycznych na co najmniej 20 proc. niższy w porównaniu z innymi rodzajami napędów.

Z badania wynika też, że wciąż jedynie kilka procent małych (2 proc.) i średnich (3 proc.) przedsiębiorstw ma we flocie samochody elektryczne, ale już 20 proc. firm rozważa wybór pojazdów tego rodzaju.

"Zebrane od 800 przedsiębiorców odpowiedzi dotyczą nie tylko deklaracji zakupowych sektora MŚP, ale także funkcji i eksploatacji samochodów elektrycznych we flotach pojazdów, oceny ich kosztów czy preferencji w zakresie finansowania" - powiedział, cytowany w informacji prasowej, dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych PKO Leasing Maciej Matelski.

Jego zdaniem badanie potwierdza różnice między korzystaniem w firmach z pojazdów spalinowych i elektrycznych. Wskazuje też oczekiwane przez MŚP ułatwienia i zachęty, które skłonią przedsiębiorstwa do elektryfikacji flot pojazdów.

"To bardzo istotne w kontekście rozwoju elektromobilności w Polsce, bo przecież to firmy odpowiadają za zdecydowaną większość rejestracji elektryków w naszym kraju"- dodaje Matelski.

Samochody elektryczne częściej od pojazdów spalinowych mają służyć przewozowi osób i jako auta służbowe dla menadżerów. Tę funkcję wskazuje odpowiednio 71 i 63 proc. użytkowników hybryd plug-in (PHEV) oraz 64 i 65 proc. korzystających z aut w pełni elektrycznych (BEV) wobec 49 i 53 proc. w przypadku pojazdów benzynowych i diesli.

Z raportu wynika, że przedsiębiorcy w 96 proc. poruszają się autami w pełni elektrycznymi wyłącznie w miastach. W kategorii hybryd plug-in ten odsetek wynosi 74 proc., a samochodów spalinowych 61 proc.

"Wpływa to oczywiście na dzienny kilometraż, który wyraźnie spada wraz ze wzrostem stopnia elektryfikacji floty. Samochody elektryczne nie przejeżdżają z reguły więcej niż 100 km dziennie - 32 proc. +robi+ maksymalnie 50 km, a 68 proc. od 51 do 100 km. Połowa hybryd plug-in przejeżdża nie więcej niż 50 km, 41 proc. - od 51 do 100 km i jedynie 10 proc. od 101 do 150 km" - wskazano w raporcie.

Jednocześnie prawie 20 proc. samochodów spalinowych we flotach MŚP pokonuje ponad 150 km dziennie.

Z badania wynika, 73 proc. firm MŚP ładuje samochody codziennie, a 79 proc. z nich robi to w siedzibie firmy. Z ogólnodostępnych ładowarek korzysta tylko 4 proc. przedsiębiorstw, a 24 proc. wykorzystuje do ładowania stacje znajdujące się w miejscu zamieszkania pracownika. Oprócz tego 51 proc. firm twierdzi, że sfinansowanie ładowarki w jednej opłacie za auto zachęciłoby je do wyboru auta na prąd.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.