Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Firmy sprzedające SaaS w I kwartale br. zebrały od inwestorów 10 mld dolarów

Inwestorzy uwierzyli w firmy sprzedające oprogramowanie jako usługę – głównie te z amerykańskim rodowodem – jak pokazują wyniki ostatniego raportu SaaS Industry. Mimo wciąż trwającej pandemii, łączna kwota finansowania, jaką otrzymały te przedsiębiorstwa, wyniosła w pierwszym kwartale 2021 r. niemal 10 mld USD.
Reklama
  • Amerykańska firma konsultingowa Saas Industry zaprezentowała efekty swojej cyklicznej analizy – raport SaaS Funding.
  • Eksperci pod lupę wzięli wydajność całego ekosystemu chmury obliczeniowej w trzech pierwszych miesiącach 2021 roku.

 

W czasie trwania pandemii ponad połowa organizacji na świecie przeniosła swoje działania do chmury, wynika z badań Flexera. 

– Eksperci są zgodni, że trend ten będzie prawdopodobnie utrzymywał się w nadchodzących latach. Pandemia była wiatrem w żagle dla procesu cyfryzacji, a efekty tego wzrostu zainteresowania ucyfrowieniem, pomimo zakończenia lockdownu, będziemy obserwować jeszcze przez wiele lat – – zauważa Sascha Stockem z firmy technologicznej Nethansa.

Zaufanie inwestorów

Z raportu dowiadujemy się przede wszystkim, że łączna wartość finansowania pozyskanego przez 414 organizacji z sektora SaaS z całego świata, wyniosła w pierwszym kwartale 2021 roku zawrotne 9,9 mld dolarów i została rozdzielona pomiędzy firmy na siedmiu różnych etapach rozwoju biznesowego. 

Najbardziej “szczodrym” miesiącem okazał się być marzec. To właśnie wówczas około 117 firm przyciągnęło do siebie środki inwestorów o łącznej wartości trzech mld dolarów, co stanowi 39% całej zebranej kwoty. – Wraz ze zdejmowaniem kolejnych ograniczeń, co wynikało z realizacji misji globalnej akcji szczepień, światowa gospodarka nabierała rozpędu. Inwestorzy dostrzegli szansę na wzbogacenie się. Zamysł wydaje się słuszny, firmy muszą się cyfryzować, by zapobiec powtórce z historii i zabezpieczyć się na wypadek ewentualnego powrotu pandemii – uważa Sascha Stockem.

Amerykanie i cała reszta

To firmy z regionu Ameryki Północnej, będącej domem dla Doliny Krzemowej, zgarnęły dla siebie największy kawałek tortu, zdecydowanie wyprzedzając – rosnący na wielu innych polach - rynek azjatycki. Firmom z tego obszaru udało się przyciągnąć inwestycje o łącznej wartości 7,8 mld dolarów, co stanowi 79% całej kwoty finansowania dla sektora SaaS.

– Na przestrzeni ostatnich lat, a szczególnie miesięcy, doszło do liberalizacji w zakresie dostępu do technologii. Pojawiło się wielu graczy, którzy błyskawicznie znaleźli się w rynkowej czołówce. Jedna rzecz pozostaje niezmienna: większość tych biznesów powstała po drugiej stronie oceanu – zauważa CEO Nethansy. Na pytanie o to, dlaczego tak się dzieje Sascha Stockem odpowiada: – Amerykański rynek wciąż uważany jest za kolebkę innowacji, ta opinia nie bierze się znikąd. Przede wszystkim chodzi o umiejętność komercjalizacji nowych pomysłów. W Europie wciąż się tego uczymy, najczęściej jedynie powielający modele, które osiągnęły sukces w USA. Z każdym rokiem stajemy się jednak coraz lepsi w kreowaniu nowoczesnych rozwiązań, czego przykładem są np. Booksy czy Brainly. Innowacja nie ma obywatelstwa.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.