Flash Sale, akcja lojalnościowa, wietrzenie magazynów - oto najskuteczniejsze strategie prosprzedażowe

Oto cztery najskuteczniejsze strategie, wykorzystywane przez supermarkety. Pozwolają one na dobranie odpowiedniego rodzaju promocji przy konkretnych założeniach biznesowych.
Pozyskiwanie nowych klientów w krótkim czasie
Wiele supermarketów stosuje kampanie sprzedażowe ograniczone czasowo, są to tak zwane Flash Sale. - To świetny sposób na zwiększenie poziomu sprzedaży oraz wstępne badanie rynku i oczekiwań konsumentów w krótkim czasie - mówi Daria Widerowska, IT.integro - Produkty sprzedawane podczas Flash Sales mają za zadanie przyciągnięcie nowych klientów, bezpośrednio napędzając popyt. Dodatkowo przekładają się na wzrost sprzedaży pozostałych produktów dostępnych w sklepie, ponieważ z reguły klienci korzystając z wizyty, uzupełniają zapasy innych artykułów - dodaje.
Ta forma promocji jest doskonałym sposobem na wywołanie zainteresowania oraz wzrostu liczby odwiedzin w okresach obniżonej sprzedaży, na przykład w sezonie wakacyjnym.
Skup się na dotychczasowych klientach
Programy lojalnościowe są narzędziem do skutecznego budowania relacji z klientami. - Celem programów lojalnościowych jest zachęcenie klientów do wybrania oferty z naszego sklepu, podniesienie wartości koszyka zakupowego oraz zwiększenie częstotliwości zakupów przez danego klienta - zauważa Daria Widerowska, IT.integro.
Programy lojalnościowe pozwalają na znaczne obniżenie kosztów badania rynku, ponieważ ich uczestnicy stanowią bezcenną bazę odbiorców. To dzięki nim analiza tendencji zakupowych staje się prostsza i pozwala na dopasowanie oferty do konkretnych potrzeb.
Powiększ liczbę klientów powracających
Stali klienci wydają średnio ponad 67% więcej na zakupy niż nowi, a klient powracający regularnie, odpowiada za większość przychodów w firmie.
Stosowanie rabatów i promocji zachęcających klientów do kolejnych odwiedzin w naszym sklepie jest rozwiązaniem, sprawdzającym się w większości przypadków sklepów detalicznych.
Czyszczenie magazynów
Wszelkiego rodzaju akcje ilościowe pozwalają na zwiększenie liczby sprzedanych produktów podczas jednej transakcji. Wiele osób lubi promocje „3 sztuki w cenie 2”, widząc możliwość zaoszczędzenia. Motywuje ich fakt, że im więcej kupią, tym więcej oszczędzą. Tego rodzaju promocje, pozwalają na eksperymentowanie podczas łączenia różnych produktów w pakiety – najczęstszym zestawieniem są produkty cieszące się dużym zainteresowaniem, z tymi o niskiej rotacji. W ten sposób sklepy wyprzedają produkty zalegające na półkach sklepowych czy artykułów sezonowych, ograniczając koszty ich magazynowania.
- Współczesny konsument jest osobą bardzo wymagającą i świadomą – wie, na co może liczyć i chętnie korzysta z dostępnych promocji. Aby nie pozostać za konkurencją, warto sięgnąć po nowoczesne rozwiązania, rozwijające się wraz z rynkiem i oczekiwaniami konsuementów - komentuje Daria Widerowska z firmy IT.integro - Rozwiązaniem, które my wdrażamy u naszych klientów jest LS Nav, wykorzystywany przez takich światowych liderów jak Ikea, Victoria's Secret, Puma, Adidas.
LS NAV jest rozwiązaniem stworzonym przez firmę LS Retail, zbudowanym w oparciu o Microsoft Dynamics NAV.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Nd 22:25 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Nd 19:59 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Nd 16:34 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Nd 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Nd 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- Nd 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- Nd 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.