Reklama
Partnerzy serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Food Town, Kinogram, Biobazar i biura, czyli ruszyła Fabryka Norblina

Wielofunkcyjny projekt Fabryka Norblina o całkowitej powierzchni ponad 65 tys. mkw. ma już w pełni wynajętą część biurową. Dla gości Fabryki Norblina dostępne są koncepty kulturalne, rozrywkowe i gastronomiczne, w tym m.in.: autorskie kino KinoGram, ekologiczny targ – BioBazar oraz największa w stolicy strefa gastronomiczna - Food Town.
Reklama

Grupa Capital Park zakończyła rewitalizację Fabryki Norblina, flagowego projektu, który po kilkunastu latach intensywnych prac projektowych, budowlanych i konserwatorskich powraca na mapę Warszawy. Na koniec sierpnia br. kompleks uzyskał pozwolenie na użytkowanie.

Rewitalizacja dawnych zakładów Norblin, Bracia Buch i T. Werner rozpoczęła się w 2008 roku, kiedy 2 – hektarowy postindustrialny teren zlokalizowany u zbiegu ulic Żelaznej, Łuckiej i Prostej został zakupiony przez Grupę Capital Park. Dzięki inwestycji pofabryczne budynki wróciły do czasów swojej świetności, a nad nimi nadbudowana została ośmiopiętrowa nowoczesna przestrzeń biurowa utrzymana w industrialnym klimacie. Fabryka Norblina to obecnie ponad 65 tys. mkw. całkowitej powierzchni, z czego 41 tys. mkw. stanowią nowoczesne biura klasy A+, a 24 tys. mkw. zaadaptowane zostały na przestrzeń rozrywkową, kulturalną, gastronomiczną i handlowo-usługową. Na terenie kompleksu znajdują się dwie kluczowe uliczki – Ludwika Norblina i Teodora Wernera, które są dostępne 24 h/dobę przez siedem dni w tygodniu. Powierzchnia biurowa projektu została już w 100 proc. wynajęta, natomiast przestrzeń rozrywkowa, gastronomiczna, kulturalna i handlowa skomercjalizowana jest aktualnie w ponad 65 proc. Za projekt architektoniczny Fabryki Norblina odpowiadała pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą inwestycji była firma Warbud SA, z którą współpracowały m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiedzialna była firma Monument Service. Dla realizacji kompleksu zostało uruchomione finansowanie kredytowe udzielone przez Bank Pekao SA (99,3 mln euro) oraz Europejski Bank Inwestycyjny (60 mln euro), które łącznie ze środkami własnymi Grupy Capital Park pokryły koszty jego budowy.

-  Otrzymaliśmy zapewnienie inwestora, że podczas remontu ulicy Łuckiej, na jej części na naszą prośbę odtworzony zostanie odkryty podczas prac ponadstuletni bruk - mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.

Rewitalizacji poddanych zostało 9 zabytkowych budynków oraz blisko 50 maszyn (42 urządzenia wpisane do rejestru zabytków), stanowiących ciąg technologiczny dawnej Walcowni Metali Warszawa, w tym ważąca 50 ton zabytkowa prasa hydrauliczna 1000T. Łączny koszt wszystkich prac przy zabytkach Fabryki Norblina wyniósł ponad 87 mln zł.

Oryginalna oferta z wyróżniającymi się konceptami kulturalnymi, rozrywkowymi i gastronomicznymi, klimatyczne przestrzenie oraz widoczna na każdym kroku historia miejsca, której można dosłownie dotknąć. Fabryka Norblina to wielofunkcyjność na szeroką skalę. Kompleks wyróżnia jedyne w swoim stylu butikowe kino – KinoGram (3,3 tys. mkw.), na które składa się siedem kameralnych sal mieszczących łącznie 525 osób. Sale kinowe wyposażone są w najwyższej jakości rozwiązania technologiczne.

Miłośników zdrowej i nieprzetworzonej żywności z pewnością ucieszy bogata oferta BioBazaru (2 tys. mkw.) – pierwszego w Polsce targu z certyfikowanymi eko produktami, który po latach powrócił do pofabrycznych wnętrz. W Fabryce Norblina działa także największa w Warszawie strefa restauracyjna – Food Town, na którą składa się aż pięć zabytkowych hal i 23 koncepty gastronomiczne, serwujące dania z kuchni całego świata. Łącznie norblinowy food hall liczy 3,2 tys. mkw. powierzchni, w tym jedna z pięciu hal dedykowana jest wydarzeniom kulturalnym i rozrywkowym.

W Fabryce Norblina otworzyły się już także kwiaciarnia Buqiet, salon jubilerski YES oraz sklepy Alkohole Świata. W grudniu zostanie otwarty lokal wydawnictwa Tashka, które jest jednocześnie operatorem Muzeum Fabryki Norblina, a także bar z piwem kraftowym UWAGA Piwo, salon optyczny Sirene Eyewear.

W przyszłym roku w Fabryce Norblina pojawi się Muzeum Apple Polska (320 mkw.) oraz pierwsza w Polsce w pełni cyfrowa galeria sztuki – ART BOX Experience (800 mkw.). Poszerzy się również oferta gastronomiczna. Swoje lokale otworzą m.in. restauracje Soul Food, Paradiso, czy wracający po kilkuletniej przerwie na mapę stołecznej gastronomii – Blue Cactus. W pierwszym kwartale 2022 roku swoje podwoje dla klientów otworzy nowoczesny fitness klub - Orange Fitness (410 mkw.), a Grupa newonce.media zainauguruje swoją działalność w nowej siedzibie w budynku „Verit”. Przy Żelaznej będzie można też skorzystać z oferty drogerii i apteki SuperPharm oraz centrum dentystycznego sieci Medicover Stomatologia.

W części biurowej Fabryki Norblina swoje siedziby mają m.in. Allegro (24 tys. mkw.), Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.), skandynawski usługodawca finansowy SEB Bank (3,3 tys. mkw.) oraz firma ofertująca usługi z zakresu facility management – ISS World Service Poland (4 tys. mkw.), Mount TFI – 375 mkw., City Office – blisko 380 mkw.

W II kwartale 2022 roku w budynku „Plater” zostanie otwarta druga autorska strefa coworkingowa Grupy Capital Park – Bee Creative. Na przestrzeni 1 tys. mkw. pojawią się stanowiska do pracy w otwartej, pokoje biurowe oraz sale konferencyjne.

Poza automatycznym ogólnodostępnym parkingiem, w Fabryce Norblina znajduje się również 200 miejsc rowerowych dedykowanych pracownikom przestrzeni biurowych. Dla zmotoryzowanych użytkowników kompleksu jest dostępny 4-poziomowy, podziemny parking na 720 miejsc parkingowych.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.