Francja zgodzi się na przejęcie Carrefoura przez europejską sieć

Gdyby europejski gracz był zainteresowany nabyciem grupy supermarketów Carrefour, Francja prawdopodobnie byłaby skłonna zaakceptować transakcję - stwierdził sekretarz stanu ds. europejskich Clément Beaune.
Niedawno francuski rząd odrzucił ofertę kanadyjskiego Couche-Tard. Podczas gdy Kanadyjczycy prowadzili nieformalne rozmowy z prezesem Carrefoura, Alexandre Bompardem, na barykady udał się francuski minister gospodarki Bruno Le Maire.
Aby uzasadnić swój sprzeciw, Le Maire użył terminu „suwerenność żywieniowa”. Uważa Carrefour za „istotne ogniwo” we francuskim łańcuchu żywnościowym, które nie powinno wpaść w obce ręce. Dość mocne stwierdzenie, które faktycznie musiało maskować typową francuską reakcję protekcjonistyczną. W efekcie rozmowy o przejęciu między Carrefourem a Couche-Tardem zostały szybko zerwane. Zamiast tego obie firmy zastanawiają się teraz, jak mogą inaczej współpracować w przyszłości.
Przeczytaj także:
Niedawno francuski sekretarz stanu ds. europejskich udzielił wywiadu stacji telewizyjnej LCI, podczas którego zaznaczył, że potencjalny europejski kandydat nabywający Carrefoura spotka się z dużo mniejszym oporem. - Naszym priorytetem jest suwerenność narodowa i europejska - powiedział Clément Beaune.
Chociaż Beaune dodał, że ewentualna transakcja powinna poczekać, aż kryzys covidowy dobiegnie końca. Pandemia wzmocniła strategiczne znaczenie Carrefoura dla Francuzów. - Nie ma oferty na Carrefour, ale w tej chwili i tak nie byłaby to dobra opcja - powiedział Beaune.
Przeczytaj także:
Stanowisko Beaune'a nie jest zaskoczeniem. W europejskiej konstelacji rząd francuski ma znacznie większą siłę nacisku, aby zabezpieczyć interesy Francji w ewentualnym porozumieniu. Ale tak naprawdę oznacza to przede wszystkim, że nie powinniśmy liczyć na przejęcie Carrefour w najbliższej przyszłości. Przejęcie przez podmiot francuski już nie wchodzi w rachubę: nakładanie się sieci sklepów Carrefour i jego konkurentów jest zbyt duże, aby osiągnąć korzyści skali. W Europie nie ma wielu graczy z wystarczającą siłą, aby dokonać takiej transakcji.
Jedynym prawdopodobnym kandydatem może być brytyjska sieć supermarketów Tesco, współpracująca już z Carrefourem w zakresie zakupów. Pozostaje pytanie czy po Brexicie Tesco jest wystarczająco "europejskie".


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Czytelnik 2021-02-08 11:42:15
HA HA Tesco . To było by bardzo ciekawe i szybko skończyło by się upadkiem.
Tesco po prostu nie radzi sobie na szerszych wodach.
- Śr 21:32 ZPPHiU: Ponowne obostrzenia w handlu doprowadzą do kolejnych upadłości...
- Śr 21:28 Był eBay, jest Allegro, nadchodzi Amazon...
- Śr 19:29 Kaufland otwiera drugi market w Zielonej Górze. To 226. sklep sieci
- Śr 17:31 Minister zdrowia: Od 27 lutego zasłanianie ust i nosa będzie możliwe tylko...
- Śr 17:28 Od soboty zamknięte hotele i galerie w Warmińsko-Mazurskim; w pozostałych...
- Śr 17:16 W Gdańsku muszą zniknąć słupy z gigantycznymi logotypami. Sieci odwołują się
- Śr 17:06 Przedstawicielka Galerii Warmińskiej: Decyzja o lockdownie to nasza tragedia
- Śr 17:02 Mały Głód wkracza w świat gamingu
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Żabka inwestuje w zautomatyzowane centrum logistyczne pod Warszawą
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 Dino, Specjał, Eurocash - zobacz, ile firmy otrzymały pomocy publicznej
- 6 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
937 sklepów Carrefoura w Polsce ze spadkiem sprzedaży o 0,6 proc
-
Tarcza Finansowa 2.0. Jak skutecznie sięgnąć po pomoc?
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.