PARTNER PORTALU

Franczyzobiorca przejął 10 lokalizacji Krakowskiego Kredensu. Obecnie działa 7 sklepów

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2020 10:49

Franczyzobiorca przejął 10 lokalizacji Krakowskiego Kredensu. Obecnie działa 7 sklepów fot. za krakowskikredens.pl

Pod koniec lipca 2019 r. spółka Krakowski Kredens oddała franczyzobiorcy – Axeman Sp. z o.o. 10 lokalizacji. Inne umowy dotyczące pozyskania kredytu kupieckiego niestety się nie powiodły. Obecnie na stronie internetowej sieci widnieje informacja o 7 sklepach działających pod tym logo.

23 sierpnia 2018 roku spółka złożyła wniosek o wszczęcie postępowania restrukturyzacyjnego.

Alma Market SA w upadłości z siedziba w Krakowie ul. Pilotów 6, jest spółką dominującą w stosunku
do spółki Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska. 

5 marca 2019 roku postanowieniem Sądu Rejonowego dla Krakowa Śródmieścia VIII wydział
Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych zostało otwarte postępowanie
układowe. 
Głównymi założeniami procesu restrukturyzacji było radykalne obniżenie kosztów stałych
funkcjonowania przedsiębiorstwa w tym posiadanej floty, zamknięcie lub zrestrukturyzowanie
nierentownych placówek, obniżenie wolumenu wynagrodzeń przy równoczesnej próbie odzyskania
poziomu sprzedaży do wartości, kiedy to spółka nie generowała strat. Ważnym elementem było także
poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji, potencjalnego franczyzobiorcy, inwestora.

- 5 marca 2019 roku funkcjonowały 32 sklepy, które zajmowały łączną powierzchnię 1543 m kw.
Sklepy detaliczne funkcjonowały w oparciu o długoterminowe i restrykcyjne umowy najmu podpisane
z Galeriami Handlowymi w większości w okresie, w którym nie obowiązywał jeszcze zakaz handlu
niedzielnego i odwiedzało je znacznie więcej konsumentów, niż miało to miejsce w 2019, dlatego też
stawki czynszu, na jakich podpisano umowy były wysokie a wcześniejsze rozwiązanie umowy, wiązało się z koniecznością uiszczenia kar związanych ze wcześniejszym opuszczeniem lokalizacji. Po otwarciu procesu restrukturyzacji zarząd spółki przystąpił do negocjacji z wynajmującymi w celu opuszczenia nierentownych sklepów lub znaczącego obniżenia czynszów. Nie powiodły się negocjacje mające na celu obniżkę czynu, konieczne zatem stało się opuszczenie nierentowanych lokalizacji. Wynikiem przeprowadzonych negocjacji, zdecydowana większość rozwiązanych umów i wcześniejsze opuszczenie wynajmowanych lokalizacji, odbyła się bez kar umownych. Spółka w przeważającej większości poniosła, jedynie rzeczywiste koszty związane z zamknięciem danej placówki: koszty wywozu towaru, demontażu sklepu, koszty pracownicze - czytamy w sprawozdaniu spółki.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7148
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.