Frisco: Najwięcej mobilnych klientów na Mokotowie i Ursynowie

- Głównym zadaniem pierwszego wirtualnego sklepu w warszawskim metrze było pokazanie klientom, że codzienne zakupy mogą być mobilne, a przez to też bardzo wygodne. Chcieliśmy przekonać ich, że dziś nie trzeba tracić cennego czasu w kolejkach, bo produkty do domu można zamówić praktycznie z każdego miejsca, a my dowieziemy je pod drzwi. Cała akcja miała też zwiększyć rozpoznawalność Frisco wśród konsumentów. Po miesiącu działania wirtualnego sklepu z całym przekonaniem możemy stwierdzić, że spełnił on swoje cele. Przez cały listopad notowaliśmy znaczące wzrosty odwiedzin w naszym sklepie. Co więcej, mobilnymi zakupami spożywczymi w internecie zainteresowali się nie tylko warszawiacy, bowiem co 11. zamawiający przez aplikację to osoba mieszkająca poza stolicą - zauważa Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.
W całym listopadzie Frisco odnotowało dwukrotny wzrost liczby osób korzystających z mobilnej aplikacji. Zwiększyło się też ogólne zainteresowanie internetowym supermarketem wśród konsumentów. Przez pierwszy tydzień działania wirtualnego sklepu zanotowano trzy razy więcej wejść na Frisco.pl w porównaniu do danych sprzed miesiąca, a w kolejnych tygodniach listopada odwiedzalność strony utrzymała się na dwukrotnie wyższym poziomie względem analogicznego okresu w październiku br.
Największy wzrost zainteresowania mobilnymi zakupami wirtualny sklep w metrze wywołał wśród osób od 18 do 24 lat. Do internetowego Frisco.pl w listopadzie weszli oni za pomocą urządzeń mobilnych o blisko 350 proc. więcej w porównaniu z poprzednim miesiącem. Niemniej jednak na uruchomienie supermarketu na stacji Centrum bierni nie pozostali też seniorzy - w kategorii od 65 lat wzwyż liczba mobilnych wizyt we Frisco.pl w tym okresie wzrosła o prawie 170 proc.
W efekcie uruchomienia e-sklepu w metrze w listopadzie znacząco zwiększyła się sprzedaż niemal wszystkich produktów, które pojawiły się na wirtualnych półkach. Sprzedaż niektórych towarów w porównaniu z październikiem br. wzrosła nawet do 1000 proc. Spośród ponad 150 artykułów dostępnych w supermarkecie na stacji Centrum największą popularnością we Frisco.pl cieszyła się woda niegazowana. Co istotne, aż 8 na 10 najchętniej zamawianych pozycji to produkty świeże, czyli warzywa i owoce, nabiał czy mięso.
- Szczególnie cieszy fakt, że mobilni klienci tak chętnie kupują właśnie produkty świeże. To pokazuje, że wraz z rozwojem technologii stajemy się bardziej otwarci. Spożywcze zakupy przez internet nie polegają przecież tylko na tym, by zamawiać pakowane artykuły o długim terminie przydatności, co było główną tendencją zakupową w pierwszym okresie po pojawieniu się na rynku e-supermarketów. Takie towary jak mięso, wędlina czy warzywa i owoce nie są u nas zbierane ze sklepowych półek, ale zamawiamy je u dostawców pod konkretne zamówienia i kilka razy dziennie są do nas dowożone zgodnie z terminami wysyłki do klientów. W ten sposób możemy mieć pewność, że świeże dotrą na miejsce - przypomina Grzegorz Bielecki.
Na półkach sklepowych w wirtualnym metrze znalazło się na nich ponad 150 różnorodnych produktów, w tym wiele artykułów świeżych.