Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Frisco.pl posługuje się notowaniami Koszyka cenowego, których nie było

Frisco.pl promuje się ulotką, w której przedstawia swoją ofertę na tle m.in. majowych cen z Lidla, Biedronki i Żabki. Całość opatrzona jest logo dlahandlu.pl i portalspozywczy.pl. Jednak badanie Koszyk cen nie jest prowadzone w sklepach stacjonarnych od ponad 2 miesięcy, czyli od początku wybuchu epidemii! Dlatego wystąpiliśmy do firmy o nieposługiwanie się badaniami, których nie ma na stronie Koszyka cen.
Reklama

W dniu 20 maja 2020 zostało opublikowane badanie Koszyk cen dlahandlu.pl w sklepach internetowych, przeprowadzone tego samego dnia przez redakcję dlahandlu.pl i opublikowane na naszych stronach. Tymczasem majowa komunikacja Frisco.pl przedstawia ofertę e-sklepu na tle kilku konkurentów z segmentu e-grocery, ale także Żabki, Biedronki i Lidla.

Jednak ostatnio w ramach Koszyka cen dlahandlu.pl badanie w dyskontach, w tym Lidlu i Biedronce były prowadzone 6 marca, a w sklepach osiedlowych, w tym w Żabce - 17 stycznia.

Od tego czasu (6 marca) ze względu na wybuch epidemii żadne badania w sklepach stacjonarnych nie były prowadzone przez ankieterów dlahandlu.pl. Zaburzenia w funkcjonowaniu handlu stacjonarnego, w tym kolejki, ograniczenia w liczbie osób, określone godziny dla seniorów, spowodowały, że podjęliśmy decyzję o czasowym wstrzymaniu odwiedzin ankieterów w sklepach i monitorowania cen.

Od ostatnich wykonanych przez nas badań w sklepach stacjonarnych minęły odpowiednio 2 i 4 miesiące, a ceny w tym czasie zmieniły się diametralnie.

W komunikacji Frisco.pl w połowie maja pojawiły się jednak wykresy z cenami ze sklepów Lidl, Biedronka i Żabka z datami 13.05.2020 i gwiazdką, że dzień pobrania badań ze strony Koszyka cen to 13.05.2020. Na stronie Koszyka cen nie ma jednak takich badań wykonanych w tych sklepach stacjonarnych w tym terminie. Traktujemy to jako nadużycie renomy Koszyka, na którą pracujemy od 10 lat.

Zwróciliśmy się do Frisco.pl o nieposługiwanie się danymi, które nie istnieją na stronie Koszyka cen.

W redakcji dlahandlu.pl od lat pracujemy, aby badanie Koszyk cen odzwierciedlało rzeczywisty obraz cen i rynku w konkretnym momencie, dlatego zawsze opatrujemy swoje badania, datą, w jakiej zostały wykonane. Dodatkowo od początku 2014 roku monitoringi cen przeprowadzane są w sklepach w terminach, znanych jedynie redakcji portalu, by uniknąć sytuacji, że sieci przygotowują "specjalne, jednodniowe promocje" na dzień wizyt ankieterów Koszyka cen.

A oto oświadczenie Frisco.pl: "Informujemy, że w opublikowanym zestawieniu uwzględnione zostały najbardziej aktualne dane dostępne na stronie dlahandlu.pl dla wszystkich kategorii sklepów – także dla dyskontów oraz sklepów osiedlowych. Frisco.pl publikując dane, podała dokładną datę pobrania informacji ze strony dlahandlu.pl, a na stronie internetowej zamieszczono także dokładny link do pełnej treści badania, gdzie były widoczne zarówno ceny poszczególnych produktów, jak i daty przeprowadzonych badań. W prezentacji danych uwzględniono również widoczną adnotację, w której podkreślono, że są to informacje pochodzące z konkretnego dnia – odpowiadające najbardziej aktualnemu zestawieniu dostępnemu na stronie dlahandlu.pl: „Fragment badania Koszyk Cenowy na dzień 13.05.2020”. Zgodnie z informacjami oraz sugestiami przekazanymi Frisco.pl przez twórców badania w dniu 25 maja, doprecyzowane zostały zasady publikacji odczytów badania Koszyka Cenowego w przyszłości - napisało Frisco.pl w przesłanym do nas oświadczeniu.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum