PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Frisco ze stratą na poziomie 17,41 mln zł. Udziały firmy w rynku to aż 44 proc.

Autor: dlahandlu.pl 1 lipca 2020 10:59

Frisco ze stratą na poziomie 17,41 mln zł. Udziały firmy w rynku to aż 44 proc. fot. dlahandlu.pl

Spółka Frisco zakończyła ubiegły rok przychodami na poziomie 120 mln zł. Strata netto firmy to 17,41 mln zł. Udział rynkowy e-sklepu w branży e-grocery wyniósł 44.2%, rosnąc odpowiednio o 2.6 p.p. rdr. Baza aktywnych klientów na koniec roku to 75,5 tys. gospodarstw.

- W 2019 r. Frisco S.A. spółka poprzez podejmowane działania umocniła swoją pozycję i wyszła na pozycję leadera rynkowego e-grocery w Warszawie. Właściwie jako jedyna napędzała wzrost kategorii e-grocery. Udział rynkowy w branży e-grocery wyniósł w 2019 r. 44.2%, rosnąc odpowiednio o 2.6 p.p. rdr. Baza aktywnych klientów na 31.12.2019 wyniosła ok 75,5 tys. (16% wzrost rdr), co odpowiada wielkości 8 tradycyjnych hipermarketów. W trakcie roku 2019 Frisco „wybudowało” kolejny hipermarket w Warszawie. Wzrosła również frekwencyjność dokonywania zakupów w e-sklepie do 5,8x, czyli 13% rdr, udział zakupów lojalnych klientów (zakupy średnio co 3 tyg.) wzrósł do 51% (22 p.p. rdr), zaś ich liczba do 14% (+ 8p.p. rdr). Możliwości nowego magazynu i skupienie się na komunikacji benefitów kategorii e-grocery umożliwiły w Q4’19 masową rekrutację do Frisco warszawskich gospodarstw domowych oraz tempo wzrostu ilości zamówień >30% - czytamy w sprawozdaniu spółki za ubiegły rok. 

W roku 2019 spółka Frisco odnotowała przychody w kwocie 120 085,7 tys. zł, w tym przychody ze sprzedaży sklepowej 114 232,1 tys. zł oraz przychody ze świadczonych usług marketingowych na rzecz dostawców towarowych 5 853,6 tys. zł.

Nastąpił znaczący wzrost obrotu spółki wynikający ze wzrostu zamówień klientów, w tym +18% wzrostu bazy klientów aktywnych włączając w to klientów B2B. Firma podaje, że strata ze sprzedaży jest co prawda większa w porównaniu do wygenerowanej w 2018 roku (o ok. 38%), ale wynika to przede wszystkim ze znaczących inwestycji w rozwój spółki (wyższa amortyzacja w związku z oddaniem do użytkowania całej inwestycji w nowy magazyn, zużycie materiałów i energii oraz usługi obce – utrzymywanie w okresie przejściowym 2 magazynów).

Na koniec roku obrotowego spółka wykazała rzeczowy majątek trwały w wysokości 33.318,2 tys. zł versus 3.885,5 tys. zł w ubiegłym roku.

Średnie zatrudnienie w Spółce w roku 2019 wynosiło 118 etatów.

W swoich planach na 2020 rok firma podała, że w celu zapewnienia kontynuacji działalności w dającej się przewidzieć przyszłości planowane są dalsze dofinansowania spółki przez jej właścicieli głównie w oparciu o udzielane pożyczki, z których pierwsza po dacie bilansowej została udzielona w lutym 2020 r. na wartość 2 mln zł przez Eurocash S.A. Ponadto, właściciele podpisali list wsparcia zapewniający pomoc w razie konieczności dofinansowania spółki w ciągu najbliższych 12 miesięcy.


KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7093
Ilość aktualnych ofert: 432336

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.