Reklama
Partnerzy serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

FRSiH 2016: Innowacje muszą podążać za potrzebami konsumentów

W branży spożywczej i produkcji słodyczy tworzenie innowacji jest coraz trudniejsze. Nierzadko są to innowacje pozorne, które nie zmieniają trendów konsumenckich. Musimy patrzeć jak one się nasuwają, ale zgodnie z naszymi potrzebami – powiedział Jan Kolański, prezes zarządu Colian Holding SA podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.
Reklama

Jak zauważył Kolański Polska na rynkach międzynarodowych konkuruje przede wszystkim jakością za bardzo przyzwoitą cenę.

- Nasi partnerzy to rozumieją. Polska żywność wciąż jest jednak bardzo mało znana. Musimy budować markę ‘made in Poland’ żeby być lepiej postrzeganymi – dodał.

Prezes zarządu Colian Holding zwrócił uwagę, że kluczowym czynnikiem innowacyjności jest połączenie nauki z biznesem.

- Niestety, wciąż nauka nie jest połączona z biznesem. Skupiliśmy na zmianach w zakresie gimnazjów, a powinniśmy reformować szkoły średnie i wyższe. Wystąpiliśmy o otwarcie roku akademickiego „technologia”. Odmówiono nam. Pytanie w jakim kierunku chcemy rozwijać gospodarkę bez odpowiednich fachowców. Tylko nauka jest drogą do innowacji. Obecnie żadna polska firma nie ma środków żeby otwierać laboratoria i zatrudniać setki fachowców – dodał.

Jan Kolański odniósł się także do sytuacji na rynku pracy.

- Oprócz posiadania odpowiednich sił fachowych, istotni są także osoby, które będą wykonywać podstawowe prace. Niektórzy nie chcą pracować. Niektóre rządowe programy pomagają, niektóre przeszkadzają. Z naszej perspektywy najważniejsza jest długoterminowa polityka, współpraca, perspektywa długoterminowa pomaga. Dobra komunikacja i przewidywalność to podstawa – dodał.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.