Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

FRSiH 2018: Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej? (pełna relacja)

Jak mądrze i skutecznie odpowiadać na oczekiwania konsumentów, czym jest dzisiaj przyjemność w odniesieniu do zakupów oraz czy warto płynąć z prądem czy lepiej pozostać w niszy -  to tematy poruszone przez uczestników debaty "Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?", która odbyła się podczas XI Forum rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

– Trzeba zadać sobie pytanie, co jest dzisiaj "premium"? Metka, czas, etykieta, pochodzenie produktów, składniki? Biedronka wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Wyróżnikami są np. zupy z naszej fabryki - produkty z czystą etykietą, które na stałe zagościły w asortymencie, czy też tradycyjne mięsa wolno gotowane. Trzeba słuchać konsumenta i  tego, co dyktuje rynek – przekonywał Jakub Linkowski z Jeronimo Martins Polska.

Przedstawicielka Żabki powróciła do kwestii ceny jako z jedynego z kryteriów wyboru produktów. – Obserwujemy, jak klienci robią zakupy. Od dwóch lat widzimy pewną zmianę  - społeczeństwo uwierzyło, że ma więcej pieniędzy. Spadł odsetek smartshopperów. Cena nie interesuje konsumentów, ważniejsza jest wygoda dokonywania zakupów. Żabka jest więc jak szybki prysznic, a nie długie wylegiwanie się w wannie. Nie jesteśmy najtańsi, ale dajemy uczciwe ceny i skupiamy się na dostarczeniu konsumentom szukającym wygody łatwych rozwiązań – to klucz do budowania lojalności. Jesteśmy siecią sklepów ,,po drodze”, a tam nie patrzy się na cenę. Era najniższych cen już się skończyła, nastała era uczciwych cen i wygody klienta, wyprzedzanie jego potrzeb. Jako lider segmentu convenience Żabka odpowiada na te potrzeby także jako największą mała gastronomia w Polsce  - co dwie sekundy sprzedajemy hod-doga – mówiła Anna Gorączka.

Robert Krzak zadał przewrotne pytanie: - Czy to konsument się zmienia, czy my go zmieniamy? Czy rzeczywiście potrzebujemy takich wynalazków jak Alexa? Ja sztuczną inteligencję odpycham, bo nie ma tam interakcji z personelem. Technologia rzeczywiście przyspiesza zakupy, ale jaki jest tego cel? Czy o takie doświadczenie nam chodzi? – zastanawiał się ekspert.

Jakie strategie sprzedaży okażą się skuteczne? Czy miedzy konsumentami w Europie Środkowo-Wschodniej jest więcej różnic czy podobieństw? – Zdecydowanie podobieństw. Widzimy, że w krajach regionu gospodarstwa domowe kurczą się. Branża odpowiada na ten trend mniejszymi opakowaniami, możliwością porcjowania produktów. Różnice wynikają z etapu rozwoju poszczególnych krajów, ich sytuacji gospodarczej, tradycji. Wszędzie bardzo dobrze rozwijają się dyskonty, rośnie udział marki własnej. Wyjątkiem jest tu Bułgaria, gdzie wciąż bardzo silną pozycję ma tradycyjny handel – tłumaczyła Joana Sokolnik.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.