Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

FRSiH 2018: Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej? (pełna relacja)

Jak mądrze i skutecznie odpowiadać na oczekiwania konsumentów, czym jest dzisiaj przyjemność w odniesieniu do zakupów oraz czy warto płynąć z prądem czy lepiej pozostać w niszy -  to tematy poruszone przez uczestników debaty "Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?", która odbyła się podczas XI Forum rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

Łukasz Surażyński wskazał na rosnące znaczenie trendu patriotyzmu konsumenckiego. – Jesteśmy marką „jazzową”, więc szukamy na rynku swoich miejsc. Z badań wynika, że 30-40 proc. konsumentów kieruje się patriotyzmem gospodarczym. W ubiegłym roku z okazji święta 11 listopada sprzedawaliśmy wodę z etykietą z kotylionem, co zostało bardzo dobrze przyjęte.  W tym roku weszliśmy w akcję ,,Niepodległa”. To nisza wchodząca w szersze spektrum. Widzimy to też w sieciach, które promują produkty polskie, organizują tygodnie tematyczne.  Chcemy również pokazać, że jesteśmy z Polski. Odwołujemy się do lokalności, bo konsumenci chcą wiedzieć, skąd pochodzi produkt. Klienci są zainteresowani miejscem wytwarzania wody mineralnej. Nasza pochodzi z Gór Stołowych, to też przewaga rynkowa – wyjaśniał przedstawiciel Staropolnaki.

Jakub Linkowski dodał, że ten rok pokazał dobitnie, że w kwestii oferty trzeba być elastycznym. – Obchodzimy 100-lecie odzyskania niepodległości, w czerwcu mieliśmy Mundial w Rosji. Starannie przygotowaliśmy się do tych wydarzeń - zarówno od strony asortymentu, jak i zacieśniania relacji z klientami, zachęcania ich do przeżywania ważnych chwil razem z Biedronką. W przeszłości dokładnie wiedzieliśmy co, w jakiej ilości i jak długo będzie na półkach. Dziś pewne jest, że sztywne oferty odchodzą do lamusa – spuentował panelista.

Anna Gorączka przewag konkurencyjnych upatruje w technologii. – Wdrożyliśmy koncept sklepu jutra, testujemy rozwiązania, które poprawią wygodę zakupów i pomogą franczyzobiorcom w prowadzeniu biznesu. Technologia umożliwia nam skokowy postęp i rozwój w ramach customer expreience. Dzięki analityce i mocy obliczeniowej uzyskujemy nowe możliwości, ale ostatecznie to klient zagłosuje portfelem, co zostanie zaimplementowane. W przyszłym roku stawiamy właśnie na technologie, ale jest to narzędzie, a nie cel sam w sobie. Dalej będziemy kontynuować budowę nowego formatu sklepów, działa w nim już ponad połowa naszych placówek, oraz rozwijać ofertę gastronomiczną. Ważny jest też asortyment i misje zakupowe – podkreśliła Anna Gorączka.

Z przedmówczynią zgodził się Piotr Wieszczyk. – Trzeba określić misje zakupowe, wiedzieć gdzie trafia konkretny produkt. Na bazie badań rynkowych zwracamy uwagę na okazje zakupowe. Przybywa amatorów jazzu, więc rozwijamy ofertę premium – kierujemy ją do szerszej grupy detalistów. Przywiązujemy ogromną wagę do jakości tych produktów. Ważne jest też ich opakowanie, design, pozycjonowanie wartości produktu, czyli odpowiednia kampania marketingowa, ekspozycja w sklepach. Produkty premium można też kupić w naszych pijalniach czekolady, myślimy szerzej o kanale horeca – powiedział starszy kierownik sieci lokalnych Lotte Wedel.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.