PARTNER PORTALU

FRSiH 2018: Produkt przemawia do klienta - co komunikuje nam opakowanie (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2018 10:06

FRSiH 2018: Produkt przemawia do klienta - co komunikuje nam opakowanie (pełna relacja) fot. PTWP

Podczas debaty "Produkt przemawia do klienta - co komunikuje nam opakowanie" w czasie XI FRSiH paneliści zastanawiali się jakie cechy tworzą idealne opakowanie, co stanowi o ekskluzywności opakowań premium i jak atrakcyjnie, ale uczciwie komunikować walory opakowanych produktów.

Nowa generacja klientów ma taką możliwość, bo korzysta z technologii, sprawdza opinie, dzieli się nimi. Jednocześnie jest to pokolenie podatne na przekazy marketingowe, ale nie naiwne. Szukają produktów i marek którym mogą ufać i które mówią ich językiem.
Dla tego pokolenia bardzo ważna jest transparentność. Produkt nie może kryć się za opakowaniem, musi mówić sam za siebie. Dlatego wprowadziliśmy na rynek polski opakowania, które są przezroczyste jako szkoło. Nie ukrywamy naszego produktu za kolorowym nadrukiem z piękną wizualizacją produktu. Na etykietach typu owijka umieszczamy informacje dotyczące pochodzenia produktu, m.in. lokalnej hodowli. Klienci ci utożsamiają lokalne produkty z żywnością zdrowszą i mniej przetworzoną, która jest zaprzeczeniem globalnej produkcji – powiedziała wiceprezes Mirko.
Na opakowaniu umieszczamy też informacje o pochodzeniu surowca, np. karp zatorski, pstrąg kłodzki. Dla klientów liczy się, że ryby te hodowane są w polskich stawach, które słyną z dobrej jakości wód oraz zdrowego sposobu karmienia, co przekłada się na jakość mięsa.
Panelistka zauważyła, że klienci są gotowi zapłacić więcej za produkty wytwarzane zgodnie z poszanowaniem zasad sprawiedliwego handlu czy połów chroniących zagrożone gatunki. W branży rybnej świadczy o tym certyfikat MSC. Ma to przełożenie na wyniki sprzedażowe, bo duże sieci handlowe, typu Lidl, Biedronka chętniej wstawiają na swoje półki produkty, które mają takie oznaczenia.
Z drugiej strony, żeby przy dzisiejszej nadprodukcji opakowanie zostało zauważone musi być atrakcyjne. W trendzie eko opakowanie papierowe czy drewniane sugeruje naturalność. Z drugiej strony to dzięki opakowaniom plastikowym możliwe jest sprzedawanie małych porcji convenience, dzięki czemu marnuje się mniej żywności, bo mniej wyrzucamy. W ocenie Marty Krasnoborskiej technologicznie jesteśmy gotowi na wprowadzenie opakowań biodegradowalnych, ale takie opakowania są 5-6 razy droższe i aspekt finansowy jest jedynym, co powstrzymuje ich szerokie zastosowanie. - Myślę, że to może stać się opakowanie premium, o ile będziemy gotowi za to zapłacić – dodała Marta Krasnoborska.

Maciej Mikołajczak, prezes Chias Brothers Europe stwierdził, że często transparentne opakowanie, a także minimalizm sugerują, że zapakowany produkt jest w jakości premium, bo producent się nim chwali. Dodatkową wartością jest też innowacyjność zarówno produktu komunikowanego na opakowaniu, jak i samego opakowania. - Ponieważ nasze produkty mają wszystkie te cechy to stawiamy na minimalizm – powiedział prezes Chias Brothers Europe.

Iwona Kasica, prezes zarządu Me gusto powiedziała, że główny przekaz na opakowaniu produktów ekologicznych i wegańskich pod marką Superkrówka oparto na haśle "wiem, co jem" oraz edukacji dotyczącej czytania etykiet i składu produktów. - Słodycze „Superkrówka” są oparte o nietypowe dla polskiego rynku składniki: cukier i mleko kokosowe, które mają duże wartości odżywcze i to właśnie one są najważniejszą deklaracją umieszczoną na etykiecie. Cukier kokosowy certyfikowany ekologicznie ma dużo fosforu, potasu i magnezu. Na opakowaniu podajemy więc dzienne zapotrzebowanie na te mikroelementy wraz z informacją o ich dostarczeniu, dlatego klienci zauważyli szybko ten produkt – zauważyła prezes Me Gusto.
Właścicielka marki Superkrówka zauważyła, że ze względu na surowce produkt jest relatywnie droższy od konkurencji, zatem aby cena na półce nie blokowała jego sprzedaży, nie mógł zostać opakowany w drogie opakowanie. W jej ocenie opakowanie premium to dobry claim z informacją z czego produkt jest wyprodukowany. - Jestem przeciwna mnożeniu ilości opakowań, czyli np. konieczna folia a dodatkowo karton, który ma świadczyć o jakości, a w rzeczywistości jest niepotrzebnym zaśmiecaczem. W mojej ocenie ascetyzm opakowania świadczy o jakość premium produktu – powiedziała Iwona Kasica.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    16,09

  • Śr

    10,50

  • Min

    9,72

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.