PARTNER PORTALU

FRSiH 2018: Produkt przemawia do klienta - co komunikuje nam opakowanie (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2018 10:06

FRSiH 2018: Produkt przemawia do klienta - co komunikuje nam opakowanie (pełna relacja) fot. PTWP

Podczas debaty "Produkt przemawia do klienta - co komunikuje nam opakowanie" w czasie XI FRSiH paneliści zastanawiali się jakie cechy tworzą idealne opakowanie, co stanowi o ekskluzywności opakowań premium i jak atrakcyjnie, ale uczciwie komunikować walory opakowanych produktów.

Aleksandra Wędrychowska-Karpińska, radca prawny, partner, współzarządzająca praktyką prawa własności intelektualnej & TMT z kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr powiedziała, że z prawnego punktu widzenia opakowanie powinno być oryginalne i fantazyjne, ale powinno także przekazywać prawdziwe informacje.
- Określenia wiejski, domowy, naturalny nie są normowane, ale organy kontroli wykazują dużą aktywność i traktują takie deklaracje na opakowaniu dość dosłownie. Znany jest przypadek, gdy Inspekcja handlowa zakwestionowała opakowanie czekolady w proszku z napisem gorąca czekolada, bo produkt nie był gorący. Oznakowanie nie odpowiadało więc prawdzie i organ wskazał na konieczność jego zmiany. Trudnością w tego typu kontrolach jest to, że to nie organ kontroli a producent musi wykazać, że użyte na opakowaniu określenia naturalny, czy wiejski jest oznakowaniem prawdziwym. To producent musi wykazać się odpowiednią dokumentacją pochodzenia produktów, ich składu i sposobu formulacji – zauważyła Aleksandra Wędrychowska-Karpińska.

Dodała także, że producenci powinni chroniąc opakowanie przed działaniami imitacyjnymi konkurentów, nie tylko zastrzec całość etykiety czy opakowania jako znak towary czy wzór przemysłowy, ale także poszczególne jego elementy, na które składają się różne formy graficzne. - Często to kształt opakowania firmuje produkt i dlatego zasługuje na ochronę nie tylko jako wzór przemysłowy, ale także jako znak towarowy – dodała. Ekspertka zaznaczyła, że coraz częściej ochrona przestaje być iluzoryczna, bo jeszcze przed procesem sąd może wydać zakaz kopiowania określonych elementów etykiet czy opakowań. Dzieje się to w ciągu 2 tygodni. Z kolei na wyrok w 1 instancji można standardowo liczyć w ciągu 6 miesięcy – roku, ale zdarzyła się też sprawa, gdy zajęło to 3 miesiące.
Moderatorem dyskusji był Andrzej Wojciechowicz, prezes FMCG Business Consulting

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9282
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,98

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.