Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

FRSiH 2021: 10 ciekawych cytatów o przyszłości branży spożywczej i handlu

XIV Forum Rynku Spożywczego i Handlu, które odbyło się w Warszawie w dniach 8-9 listopada przyniosło wiele okazji do rozmów, osobistych spotkań, ale także było miejscem stawiania diagnoz dotyczących przyszłości sektora spożywczego, handlu oraz e-commerce. Przedstawiamy wybór ciekawych wątków.
Reklama

Andrzej Gantner, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców, podczas debaty Cyrkularny świat, cyrkularny biznes, cyrkularny handel powiedział:

- Mamy do czynienia z przyrostem populacji i niedoborem żywności. Ceny artykułów spożywczych rosną w bardzo szybkim tempie. Niezwykle ważnym tematem dla każdej branży - a zwłaszcza spożywczej - jest określenie jak będzie wyglądał dostęp do źródeł energii. Te koszty mają duży wpływ na ceny. Obecnie rosną ceny gazu - jeśli to tempo się utrzyma - to nie będziemy mieli pomidorów w zimie, bo ich produkcja będzie po prostu za droga. Jak zatem zastopować ocieplanie się klimatu i nie skazać ludzi na głód? To dopiero jest wyzwanie.

Krzysztof Pawiński, prezes zarządu, Grupy Maspex zauważył natomiast:
- Stawianie oczekiwań pozaprawnych jest za daleko idące i w taki sposób my naszego funkcjonowania na rynku nie rozumiemy. W związku z tym dobra firma to taka firma, która rozumie swoje otoczenie prawne, oczekiwania regulatora i je wypełnia. Tyle. Ci, którzy oczekują od nas, że mamy wyprzedzać regulacyjne otoczenie, oczekują od nas biznesowego "harakiri".

Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash wskazał: - Lokalny sklep ma duże szanse w przyszłości, ale musi postawić na lokalne produkty, być nowoczesny i mieć kontakt cyfrowy z klientem. W wielu miejscach sklep jest też miejscem spotkań. Pamiętajmy, że Warszawa to nie jest cała Polska. Nie możemy patrzeć na cały kraj z perspektywy stolicy. (...) Rolą sieci handlowych nie jest dyktowanie ludziom co mają jeść. Naszym zadaniem jest zapewnienie logistyki przyjaznej środowisku, zadbanie o bezpieczeństwo żywności, działanie w kierunku zapobiegania marnotrawstwu żywności oraz wspieranie lokalnej przedsiębiorczości.

Jerzy Roguski, dyrektor ds. komercyjnych i rozwoju handlu Żabka Polska zauważył: - Zakupy impulsowe wracają, ale teraz impuls definiujemy inaczej - jako zaspokojenie szybkiej potrzeby. Jeśli klient ma ochotę na zdrowy koktajl, nie musi kupować 2 kg owoców, my oferujemy mu gotowy produkt. Klient idzie w kierunku upraszczania sobie życia. Rośnie liczba jednoosobowych gospodarstw domowych, rośnie trend zero waste. Uważamy, że tzw. trend oszczędność czasu jest trendem długoterminowym.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.