Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

FRSiH 2021: Handel w epoce przełomu

Czujemy przełomowy charakter epoki, w której żyjemy – mówił niedawno Jerzy Buzek, europoseł i były przewodniczący PE, podczas kongresu EEC w Katowicach. Co oznacza to dla segmentu retail? Czy handel musi uformować się na nowo? Jakie działania muszą podjąć detaliści, by spełnić oczekiwania konsumentów? O tym będziemy rozmawiać podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu, który odbędzie się 8 i 9 listopada w Warszawie.
Reklama
  • Do zakupów przez internet przekonuje się coraz więcej konsumentów. Nawet osoby z „silver generation” posmakowały e-commerce. Kupujący swobodnie przepływają między kanałami: online i offline. Detaliści muszą za nimi nadążyć.
  • Walka o klienta rozegra się na polu dostawy. Musi ona być: wygodna, szybka i tania. Najlepiej darmowa.
  • „Technologie jutra” stają się teraźniejszością. Zakupy z wykorzystaniem virtual reality wkraczają z impetem w segmenty, które wymagają przymierzania produktu na odległość. Sztuczna inteligencja podpowiada zaś co kupić. Czy wkrótce sama „domyśli się”, czego chce klient?
  • Języczkiem u wagi pozostaje ekologia. Detalista, który o tym zapomni, zginie, nawet jeśli stawi czoło wszystkim pozostałym wyzwaniom epoki przełomu.

 

Zobacz agendę Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021

Klienci zasmakowali w e-commerce

Jak wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”, zrealizowanego w czerwcu tego roku przez Mobile Institute na zlecenie e-Izby, w Internecie kupuje już 84% internautów. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o ponad +10p.p. W stosunku do poprzedniej edycji badania, czyli do czerwca 2020 roku, penetracja e-zakupów wzrosła z 72% do 84%, czyli o +12p.p. Jeszcze rok wcześniej, czyli w czerwcu 2019 roku zakupy w sieci deklarowało 57% badanych.

Co więcej, 86% (+6p.p.) osób, które nie kupują w Internecie, i tak wykorzystuje sieć do realizacji różnych aktywności około zakupowych, m.in. poszukiwania inspiracji, opinii i informacji o produktach, wyszukiwania lokalizacji sklepów oraz promocji. W przypadku użytkowników urządzeń mobilnych jest to prawie 100%. 

Z drugiej strony, raport „Co (u)gryzie e-commerce” pokazał, że konsumenci nie wyobrażają sobie zakupów wyłącznie w Internecie (80% wskazań wśród internautów i 67% wśród regularnie kupujących w Internecie). 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.