Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

FRSiH 2021: Handel w epoce przełomu

Czujemy przełomowy charakter epoki, w której żyjemy – mówił niedawno Jerzy Buzek, europoseł i były przewodniczący PE, podczas kongresu EEC w Katowicach. Co oznacza to dla segmentu retail? Czy handel musi uformować się na nowo? Jakie działania muszą podjąć detaliści, by spełnić oczekiwania konsumentów? O tym będziemy rozmawiać podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu, który odbędzie się 8 i 9 listopada w Warszawie.
Reklama

Co oznacza to dla handlu? - Najbardziej prawdopodobna przyszłość to omnichannel, w którym handel tradycyjny powinien mieć znacząca rolę – mówił Rafał Sonik, prezes Gemini Holding, podczas EEC 2021. - Pomiędzy impulsem, aby zrobić sobie przyjemność, a odbiorem przyjemności, jest świat realny. Wciąż mamy chęć dotknąć, angażować zmysły bezpośrednio. Na dłuższą metę chodzi o to, na ile nasze zmysły wciąż będą dla nas ważne. Tak długo jak długo będą ważne, to galerie i pasaże będą miały znaczenie, zetknięcie się z zakupem, fakturą itp. będzie miało znaczenie – oceniał Rafał Sonik.

Dziś trudno oddzielić online do offline’u, działamy, kupujemy w phygitalu.

- Klienci przyzwyczajeni do doświadczeń z online oczekują podobnych także offline. Oczekują także, że sklep tradycyjny będzie miejscem interakcji, eksperckiego doradztwa, testowania produktów, a nie przestrzenią wyłącznie sprzedażową. I takie właśnie jest nasze myślenie o rozwoju salonów stacjonarnych – mówi Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD. Przykładem sklepu zrealizowanego w nowym koncepcie jest salon marki w warszawskiej Galerii Mokotów, w którym przenika się świat online i offline. - Komunikacja digitalowa w sklepie na ekranach cyfrowych jest zbieżna z komunikacją w naszej stronie online, nasi doradcy dysponują nie tylko łącznością bezprzewodową, ale i tabletami, na których mają dostęp do systemów elektronicznych, pozwalających na porównanie ofert różnych graczy na rynku, na wybór najlepiej dopasowanego produktu z naszego portfolio. W samym sklepie uruchomiliśmy pierwszą w Polsce strefę gamingową ze stanowiskami z najnowocześniejszym sprzętem dla graczy dostępnym do testowania – tłumaczy Grzegorz Wachowicz.

Na omnichannell stawia grupa CCC. Niedawno, po testowym wdrożeniu w około 200 sklepach, Grupa CCC rozszerzyła dostępność e-kiosków produkcji polskiej spółki Nanovo, na blisko 750 salonów stacjonarnych w Europie Środkowej. To rozwiązanie, które pozwala na tablecie z aplikacją CCC w kilku prostych ruchach sprawdzić dostępność towaru w poszukiwanym rozmiarze i znaleźć interesujące produkty z rozbudowanej oferty internetowej. Wybrane obuwie czy akcesoria znajdujące się na stanie salonu, można od razu przymierzyć. Natomiast jeśli dany produkt jest niedostępny stacjonarnie lub wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniego rozmiaru, kupujący może w łatwy sposób zamówić go na tablecie z dostawą do domu.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.