Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Fundusz Movens zainwestuje w spółki z sektora customer retail

Fundusz inwestycyjny Movens Growth Equity powstał w ramach Movens Capital. Jego łączna kapitalizacja wyniesie 100 mln PLN. 50 mln PLN to efekt umowy z NIF ASI- funduszem funduszy utworzonym przez Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, a kolejne 50 mln PLN pochodzić będzie od prywatnych inwestorów.
Reklama


Movens Growth Equity chce wspierać rozwój małych i średnich przedsiębiorstw z Polski tworzących rozwiązania z obszarów transformacji cyfrowej oraz zmieniających się preferencji konsumenckich. W tym celu zapewni im finansowanie kapitałowe oraz bieżące aktywne wsparcie i doradztwo finansowo-biznesowe.
Partnerami zarządzającymi w funduszu są: dr Maciej Kraus, Łukasz Pawłowski oraz Radosław Rejman. Wcześniej jako zespół z sukcesem zainwestowali w m.in. Grupę Netsprint, Packhelp, Salad Story czy Fenige.

Fundusz wesprze swoje spółki portfelowe przede wszystkim w obszarach kluczowych dla budowania wartości firm: strategii rozwoju (organicznego oraz poprzez akwizycje), zarządzaniu marżami i optymalizacją cen, finansach i kontrolingu, tworzeniu struktury operacyjnej i realizacji procesów HR, a także strategii wyjścia (np. przygotowania spółki do jej sprzedaży w przyszłości). Zaoferuje im również wsparcie ekspertów z Polski i z zagranicy, m.in. w zakresie realizacji działań marketingowych umożliwiających dynamiczny wzrost firmy (growth-hacking) oraz ukierunkowanych na uzyskanie pożądanego efektu, np. sprzedażowego (performance marketing).
– Oferujemy kapitał na poziomie 5 - 25 mln PLN i bieżące wsparcie finansowo-biznesowe w 5 strategicznych obszarach. Nie jest naszym celem przejmowanie kontroli w spółkach, interesuje nas objęcie pakietu 20-40 proc. udziałów, przy 5-letnim horyzoncie inwestycyjnym – mówi dr Maciej Kraus, partner w Movens Growth Equity.
Fundusz chce inwestować w przedsiębiorstwa oferujące rozwiązania z dwóch obszarów: cyfrowej transformacji oraz zmieniających się preferencji konsumentów (“customer retail”). W pierwszej grupie znajdują się m.in. firmy tworzące usługi dla e-commerce, IT, AdTech oraz fintechy. Druga grupa to spółki adresujące potrzeby wynikające ze zmian zachodzących w preferencjach oraz stylu życia konsumentów, związane m.in. ze zdrowym żywieniem, edukacją, ekologią czy rozrywką.
– Wybrane przez nas sektory czeka długoterminowy wzrost, a wiele nisz nie jest zdominowanych przez dużych graczy, co zapewnia wiele atrakcyjnych możliwości inwestycyjnych. Zależy nam na wsparciu przedsiębiorców, chcących rozwijać swój pomysł, a nie sprzedawać firmę na wczesnym etapie. Wierzymy, że z naszym wsparciem staną się liderami swoich kategorii, nie tylko w Polsce – dodaje Łukasz Pawłowski, partner w Movens Growth Equity.
Na inwestycje nowy fundusz przeznaczy 100 mln PLN, z czego 50 mln PLN zostało pozyskanych ze środków unijnych w ramach umowy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

Partnerzy Movens Growth Equity jak dotąd zainwestowali w kilka rosnących spółek zgodnych ze strategią funduszu. Wśród nich znajdują się m.in. Salad Story - największa w Polsce sieć restauracji typu “convenience” ze zdrowymi posiłkami, Grupa Netsprint - zajmująca się marketingiem internetowym, Packhelp – marketplace oferujący spersonalizowane opakowania, Fenige - fintech dostarczający rozwiązania płatnicze, a także 7anna – producent oraz dystrybutor rowerów gravel, MTB i urban pod markami Rondo, NS Bikes, Octane One i Creme.
– Prowadzimy obecnie zaawansowane negocjacje z kolejnymi firmami o wsparciu kapitałowym ze strony Movens Growth Equity. Jedna z nich zajmuje się szeroko rozumianym climate tech, a druga pochodzi z branży e-commerce. Liczymy na to, że już niebawem będziemy mogli pochwalić się kolejnymi inwestycjami w portfelu– dodaje Radosław Rejman, partner w Movens Growth Equity.

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.