PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Futurolog: Na statku wybuchł pożar. Nie czas na sprawdzanie pogody w porcie docelowym

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2020 10:22

Futurolog: Na statku wybuchł pożar. Nie czas na sprawdzanie pogody w porcie docelowym

Kacper Nosarzewski, futurolog, partner w firmie foresightowej 4CF porównuje obecną sytuację do awarii statku, w którego maszynowni wybuchł pożar, ale pasażerowie mają się dobrze. - Nie czas na sprawdzanie pogody w porcie docelowym - wskazuje Nosarzewski przestrzegając, przed zakładaniem jakie zachowania konsumenckie będą miały miejsce, gdy społeczna izolacja dobiegnie końca. Dyscyplina, nadzieja i umiejętność adaptacji to kluczowe czynniki, którymi obecnie należy się kierować - uważa ekspert.

W ramach wsparcia informacja właścicieli firm i managerów, prezentujemy stanowiska ekspertów w ramach nowej inicjatywy Europejskiego Kongresu Gospodarczego  - EEC Defence - razem bronimy gospodarki.

Kacper Nosarzewski, partner w firmie 4CF jest przekonany, że bez względu na to ile ten kryzys będzie miał wcieleń, branża spożywcza będzie sobie radziła tak samo dzielnie jak obecnie. Może się jednak zdarzyć, że w przypadku przedłużającego się zastopowania procesów gospodarczych, ilość wyzwań stanie się nie do udźwignięcia.

Przewagą polskich firm jest fakt, że potrafią produkować tanio i na dużą skalę, zachowując jakość. Adaptacja może nastąpić więc szybko. Niestety producenci, którzy podjęli zobowiązania inwestycyjne, by produkować produkty bardziej innowacyjne, zaspakajające potrzeby bardziej wymagających konsumentów, mogą mieć problemy.

Ekspert zaleca działanie w ramach dobrze rozumianego oportunizmu bez wyznaczania sobie sprecyzowanych celów a jedynie kwestionowanie dotychczasowych założeń, zbieranie danych rynkowych, aktualizowanie ich i zachowanie dobrej komunikacji z partnerami w łańcuchu dostaw i

Obecnie występują trendy chwili i one są bardziej realne niż trendy marketingowe, które występowały wcześniej - zauważa rozmówca.

Nie straciły na znaczeniu zagadnienia klimatyczne, takie jak susza czy bioróżnorodność ale na to nakładają się wyzwania sytuacji awaryjnej, którą mamy obecnie.

Przestrzegałbym przed słuchaniem hipotez, co wydarzy się po kryzysie i przywiązywaniem się do nich. Na razie nie ma podstaw do wyrokowania.

Mam nadzieje, że po kryzysie pewne pozytywne zjawiska. takie jak poczucie solidarności i odpowiedzialności za dostawców pozostaną z nami - liczy Kacper Nosarzewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5857
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.